• بررسی رابطه بین مدیریت موجودی کالا و ریسک فروش محصولات در شرکت های دارای محدودیت تامین مالی

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/18
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/09/24
    • تعداد بازدید: 163
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی رابطه بین مدیریت موجودی کالا و ریسک فروش محصولات در شرکت های دارای محدودیت تامین مالی

    هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیرمحدودیت های تأمین مالی بر ارتباط بین مدیریت موجودی کالا و ریسک فروش محصولات بود. جامعه آماری این پژوهش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در دوره زمانی 1387 تا 1397 بود، با استفاده از روش غربال گیری یا سیستماتیک حذفی 103 شرکت نمونه گیری شد.

    در این پژوهش ابزارگردآوری داده ها اسنادکاوی بوده و اطلاعات مورد نیاز از صورت های مالی و یادداشت های همراه صورت های مالی شرکت های نمونه استخراج شده است. برای تجزیه و تحلیل از نرم افزار eviews استفاده شد. برای آزمون فرضیه ها از مدل رگرسیونی تابلویی با اثرات ثابت برای فرضیه اول و برازش مدل رگرسیونی تلفیقی برای فرضیه دوم و سوم استفاده گردید. نتایج حاکی از آن است بین ریسک فروش شرکت ها و سطح موجودی کالای آنها رابطه معناداری وجود دارد.

    همچنین بین محدودیت تآمین مالی شرکت ها و سطح موجودی کالای آنها رابطه معناداری وجود دارد. ومحدودیت تأمین مالی شرکتها بر ارتباط بین ریسک فروش و سطح موجودی کالای آن ها، اثرگذار است. با نظر به این که ابزارهای تأمین مالی در ایران، بیشتر محدود به وام و سهام عادی می شود لذا باید شرکت ها از سایر ابزارها مثل اوراق مشارکت و سهام ممتاز جهت تأمین مالی پروژه های سرمایه گذاری با در نظر داشتن ویژگی های آنها مورد استفاده قرار دهند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها