• یک مدل ترکیبی از upfc و hvdc به صورت کاربرد همزمان برای پخش بار در سیستم های قدرت

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/18
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/09/27
    • تعداد بازدید: 231
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    یک مدل ترکیبی از upfc و hvdc به صورت کاربرد همزمان برای پخش بار در سیستم های قدرت

    چکیده: در شبکه های برق اخیرکه تنوع بار و منابع زیادتر شده است و محدودیت هایی برای انتقال به صرفه و اقتصادی انرژی الکتریکی وجود دارد، نیاز اساسی سیستم قدرت تامین تقاضای متناوب است. با وجود مشکلات زیاد سیستم انتقال، دستگاه های الکترونیک قدرت و سیستم انتقال انعطاف پذیر ac  (facts) راه حل های مناسبی برای تغییر دامنه ولتاژ و زاویه فاز و در نتیجه کنترل شارش توان می باشند. همچنین توسعه روش های محاسبه پخش بار با ساختارهای جدید، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

    در این مقاله مدلسازی ریاضی مناسبی ازترکیب facts ، شامل کنترل کننده یکپارچه پخش توان upfc به عنوان جبرانگر موازی و سری، همچنین پیوند فشارقوی جریان مستقیم hvdc  ارایه می شود ویک مدل ترکیبی ازکاربرد همزمان هر دو مورد برای پخش بار انجام می گردد و اثرات جبران سازی ها مقایسه می گردد.

    مدل ترکیبی به دست آمده با کمک روش نیوتون رافسون برروی سیستم تست ۵ باسه در نرم افزار متلب پیاده سازی گردید که به علت افزایش معادلات و اضافه شدن ترم های جدید به معادلات پخش بار سرعت محاسبه و همگرایی کمتری نسبت به حالات تکی استفاده از ادوات به دست می آید و همچنین تلفات کمتری را در این مدل داریم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها