همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • ادراک زنان شاغل از تعریف مادر خوب

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/18
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/09/30
    • تعداد بازدید: 174
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    ادراک زنان شاغل از تعریف مادر خوب

    در جامعه ایران، زنان به عنوان نیمی از جمعیت، نقش به سزایی در اشتغال و توسعه جامعه دارند. در میان اعضای خانواده بیشترین سهم تاثیرگذاری بر فرزند از آن مادران است. یافته های پژوهشی بر این واقعیت دلالت دارند که شاغل بودن زنان مانند هر پدیده دیگر، دربردارنده مجموعه ای ازفرصت ها و محدودیت های مختلف است.

    تربیت فرزندان برای مادران شاغل با توجه به مسئولیت های متفاوت و زمان محدودی که دارند کمی دشوارتر است. یکی از احساسات ناخوشایند شایعی که مادران شاغل به کرات تجربه می کنند، احساس گناه و سرزنش خود است. با توجه به مشکلات و معایبی که برای مادران شاغل نام برده شد، هدف ما از انجام این تحقیق این بود که بفهمیم از نظر این مادران یک مادر خوب چه ویژگی هایی دارد؟و اینکه آیا آنها خود را یک مادر خوب می دانند؟

    با توجه به اهداف و ماهیت پژوهش حاضر، از روش تحقیق کیفی و پدیدار شناسی استفاده گردید. روش نمونه گیری هدفمند می باشد و تا زمان اشباع شدن اطلاعات روش نمونه گیری ادامه یافت. نتیجه به دست آمده این است که اگر خانواده ها از مادر شاغل حمایت کنند، مادر حس خوب و بهتری پیدا می کند پس با اشتیاق بیشتری می تواند هم به کار بیرون رسیدگی کند هم مادر دلسوزی برای فرزندش باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم