• پیشگیری از آسیب های اجتماعی نوجوانان با نگاهی بر نقش آموزش مهارت های زندگی

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/18
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/01
    • تعداد بازدید: 192
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    پیشگیری از آسیب های اجتماعی نوجوانان با نگاهی بر نقش آموزش مهارت های زندگی

    مطالعه حاضر با هدف بررسی راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نوجوانان، با نگاهی ویژه بر آموزش مهارت های زندگی انجام شد. اطلاعات مورد نیاز با جستجو در منابع تربیتی، جمع آوری و به روش توصیفی-تحلیلی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. مطالعه آسیبهای اجتماعی اعم از انحرافات و نابهنجاریهای اجتماعی از جمله مهمترین مباحث مربوط به نوجوانان است.

    دانش آموزان سرمایه های ملی کشور، اصلی ترین و مهمترین عناصر در نظام آموزشی می با شند، که بدلیل تمایل به ابراز وجود و حفظ استقلال، نیازها وغرایز خاص دوران نوجوانی، فشارهای گروهی، نادیده گرفته شدن خواسته ها و تمایلاتشان، عدم قدرت شناخت کافی و بی تجربگی با مشکلات متعدد روانی، اجتماعی و روحی مواجه می باشند. اگر در چنین شرایطی اقدامات لازم در جهت پیشگیری، کنترل وکاهش آسیبهای اجتماعی صورت نگیرد، سرمایه های معنوی، مادی، انسانی و اجتماعی ارزشمندی از دست خواهند رفت.

    ریشه بسیاری از آسیبهای اجتماعی نوجوانان را باید در ناتوانی و ضعف در برخورد با چالشهای زندگی و عدم شناخت کافی مهارتهای اجتماعی یافت. لذا از جمله راه های مقابله و پیشگیری از بروز آسیبهای اجتماعی، بهبود ظرفیت روان شناختی است که با آموزش مهارت های زندگی میسر می گردد. آموزش مهارتهای زندگی، گامی بسیار مهم و حائز اهمیت در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی است. چنین آموزش هایی شناخت بیشتر افراد از خود و مدیریت شخصی، تصمیم گیری آگاهانه، تلاش برای اصلاح نقاط ضعف و ارتقای نقاط قوت را به همراه خواهد داشت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها