• بررسی رابطه تعهد سازمانی با روحیه جمع گرایی و تعامل رفتاری بین افراد در دانشجومعلمان و معلمان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/18
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/02
    • تعداد بازدید: 289
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی رابطه تعهد سازمانی با روحیه جمع گرایی و تعامل رفتاری بین افراد در دانشجومعلمان و معلمان

    هدف اصلی در این مقاله تعیین رابطه تعهد سازمانی کارکنان با روحیه جمع گرایی در دانشجو معلمان پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد ومعلمان خراسان رضوی است. مسلما نقش شایستگی ارتباطات در محیط های سازمانی بی چون و چرا است. در پژوهش حاضر از روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی برای بررسی رابطه بین متغیرها استفاده شده است. جامعه آماری دانشجویان ورودی سال 1397 شاغل به تحصیل دردانشگاه دولتی پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد در سال تحصیلی1400 _ 1۴۰1 و جمعی از معلمان است.

    پس طبق منبع دلاور، حجم نمونه 92 از دانشجویان ورودی سال تحصیلی 1397 در رشته علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی شاغل به تحصیل در دانشگاه دولتی پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد در سال تحصیلی 1۴۰۰ _ 1۴۰1 وجمعی از معلمان استان خراسان رضوی روش نمونه گیری تصادفی انتخاب گردید.

    ابزارهای مورد استفاده در این تحقیق شامل دو فرم پرسشنامه است که برای جمع گرایی ازپرسشنامه استاندارد فردگرایی و جمع گرایی نوردین و یوسف با 25 گویه و طیف لیکرت در حالت پنجگانه(کاملا موافقم، موافقم، نظری ندارم، مخالفم، کاملا مخالفم)با آلفای کرونباخ تخمین زده شده ،  0.75،استفاده شد و همچنین برای تعهد شغلی ازپرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر با 2۴ گویه و طیف لیکرت در حالت پنجگانه(کاملا موافقم، موافقم، نظری ندارم، مخالفم، کاملا مخالفم) باآلفای کرونباخ 0.71 استفاده شد که به صورت پرسشنامه الکترونیکی در اختیار افراد قرارگرفت. در تجزیه و تحلیل داده ها از روش همبستگی پیرسون با بهره گیری از spss استفاده شد.نتایج حاکی از آن است که بین تعهد سازمانی و روحیه جمع گرایی و تعامل رفتاری رابطه معنادار و مثبت وجود دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها