• از معرفت شناسی تا اخلاق: مرور اجمالی سیاست بازنمایی

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/07
    • تعداد بازدید: 177
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    از معرفت شناسی تا اخلاق: مرور اجمالی سیاست بازنمایی

    دنیایی که در آن زندگی می کنیم دنیایی است که در استیلای تصویر و انگاره ها می باشد. ما همه روزه با تلویزیون، اینترنت، مجلات، روزنامه ها، عکس و فیلم سروکار داریم. این ابزارها تصویری از دنیا برای ما ارائه می دهند که معرف واقعیت پیرامون ما می باشد. ما معمولا این واقعیت را برابر با واقعیت بیرونی می بینیم و به آن به عنوان بازنمایی یا بازنموده عینی می نگریم.

    تصویر و انگاره ها برخاسته از متن و بستری است که ما آن را سیاست بازنمایی می نامیم. سیاست بازنمایی متاثر از فرهنگ و ایدولوژی حاکم می باشد که هر دو آنها در شکل دهی نگرش ما نسبت به امور جهان و ارتباط با دیگران موثر می باشند. در این مقاله کوتاه به بررسی آرای نظریه پردازان مختلف در مورد کنش و کارکرد بازنمایی در ادبیات، هنر و سیاست خواهیم پرداخت.

    بعد از مقدمه ای اجمالی پیرامون عملکرد بازنمایانه هنر و ادبیات از گذشته تا دوران مدرن و معاصر، توجهم را معطوف به چند نظریه راجع به رسانه ای بصری و نوشتاری با هدف بررسی قدرت نفوذ شگردهای بازنمایی در شکل دهی نوع ارتباط و درک ما از دنیای اطرافمان خواهم کرد. در پایان تلاش خواهم نمود تا ارتباط بین معرفت شناسی، هستی شناسی و نهایتا اخلاق با سیاست بازنمایی را روشن تر نمایم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها