• تحلیل و بررسی نقش میانجی یادگیری سازمانی در رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی پایدار (مورد مطالعه شهرک صنعتی البرز)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/09
    • تعداد بازدید: 112
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    تحلیل و بررسی نقش میانجی یادگیری سازمانی در رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی پایدار (مورد مطالعه شهرک صنعتی البرز)

    امروزه برخورداری از دانش و اطلاعات به روز و عملکرد نوآورانه کارکنان یکی از مسائل اساسی مدیران سازمان ها است. با بررسی های انجام شده در پژوهش های پیشین برخی از مطالعات مدیریت دانش را به عنوان زمینه ی نوآوری در نظر گرفته اند، تعداد کمی از آنها به بررسی رابطه بین این دو پرداخته اند.

    هدف این پژوهش تحلیل و بررسی نقش میانجی یادگیری سازمانی در رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی پایدار (مطالعه موردی: شهرک صنعتی البرز) است. روش اجرای پژوهش توصیفی و طرح پژوهش همبستگی از نوع معادلات ساختاری است. جامعه آماری تحقیق حاضر مدیران و کارشناسان در شرکت های فعال در شهرک صنعتی البرز است، 240 شرکت در کاربری های برق و الکترونیک، خدمات، سلولزی، شیمیایی و صنایع دیگر فعالیت می کنند که 160 نفر به عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند.

    یافته های پژوهش حاکی از آن است که بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها آماره معنی داری بین متغیر مدیریت دانش و نوآوری سازمانی پایدار برابر  5.628  است که نشان دهنده میزان تأثیر مثبت میان آن هاست. همچنین آماره معناداری بین متغیر مدیریت دانش و یادگیری سازمانی برابر 25.784 است که میزان تأثیر مثبت میان این دو متغیر را نشان می دهد؛ و آماره معناداری میان متغیر یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی پایدار برابر  7.869  که نشان دهنده تأثیر مثبت این دو متغیر است.

    بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها حاصل از روش بوت استرپ سطح معناداری کوچکتر از 0.05 است و فاصله اطمینان شامل صفر نمی باشد؛ بنابراین در نهایت فرض پژوهش بدین معنا که یادگیری سازمانی نقش میانجی در رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی پایدار دارد، تائید شد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها