• بهینه سازی کارایی عملکرد بانک ها با پاسخ چندگانه در راستای سیاست های اقتصادی با رویکرد تحلیل پوششی داده ها

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/09
    • تعداد بازدید: 154
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بهینه سازی کارایی عملکرد بانک ها با پاسخ چندگانه در راستای سیاست های اقتصادی با رویکرد تحلیل پوششی داده ها

    با توجه به موضوع تحریم ها و اهمیت بحث اقتصاد مقاومتی، بالا بردن کارایی یک واحد و استفاده بهینه از منابع و همچنین نقش کلیدی بانک ها به عنوان یکی از مهمترین ارکان مالی و اقتصادی در هر جامعه، ارزیابی عملکرد در این نهاد مالی از اهمیت به سزایی برخوردار است. تحلیل پوششی داده ها، مدلی ریاضی برای ارزیابی کارایی نسبی واحدهای تصمیم گیری است.

    در این مقاله، تابع درآمد یک شبکه بانکی را به منظور ارزیابی عملکرد درآمد شعب بانک توسعه دادیم. تابع درآمد شعب بانکی که عملکرد درآمد محیطی را توسعه می دهد و شامل دو تابع هزینه است به عنوان اختلاف بین درآمد و ذخایر کل برای ضررهای احتمالی وام به منظور ترکیب نقش ایفاء شده توسط وام های سررسید گذشته در تولید بانک سازماندهی می شود.

    در بخش دوم این مقاله، یک مدل ناکارامد درآمد به کار گرفته می شود. کاربرد مدل پیشنهادی در شعبه یکی از بانک های کشور گویای آن است که با وجود کارایی نسبتاً قابل قبول در زمینه جذب منابع و مدیریت، کارایی بخش های خدمات، تخصیص منابع و سودآوری با مشکل جدی مواجه است. مدل مورد استفاده در این مقاله را می توان به عنوان ابزارقدرتمندی در نظر گرفت که به بانک ها در اتخاذ تصمیمات راهبردی و نائل شدن به هدف نهایی که رسیدن به سطح پایدار بانک است کمک می کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها