• تاثیر کرونا بر اقتصاد ایران

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/09
    • تعداد بازدید: 252
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    تاثیر کرونا بر اقتصاد ایران

    شیوع ویروس کرونا در ایران تأثیر بسیاری بر اقتصاد داخلی داشته و علاوه بر آسیب های اقتصاد جهانی، اقتصاد ایران به دلیل وابستگی به نفت، تحریم های بین المللی، رشد منفی اقتصاد، تورم بالا و غیره آسیب های بیشتری را شاهد خواهد بود. هدف از انجام این تحقیق بررسی تأثیر کرونا بر اقتصاد کشور ایران و همچنین شناسایی ابعاد و مؤلفه هایی اقتصادی در زمان شیوع بیماری کووید- 19 است.

    جامعه آماری تحقیق را کلیه مدیران اقتصادی در شهر تهران که در زمان شیوع بیماری کووید- 19 مشغول به فعالیت هستند؛ تشکیل می دهند. با توجه به کیفی بودن تحقیق، درمجموع 14 نفر، با استفاده از تکنیک نمونه گیری گلوله برفی به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند که با آنها مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته انجام شد.

    با توجه به رویکرد تحقیق حجم انبوهی از مصاحبه ها به صورت فایل های مجزا برای هر مصاحبه تهیه و با بررسی مرحله ای وجوه مشترک آنان در قالب (مفاهیم، مقوله ها و قضایا) مشخص شد. یافته های تحقیق مشخص نمود از بین مفاهیمی که از مصاحبه ها استخراج شد 4 مقوله 18 مفهوم در قالب شرایط زمینه ای قرارگرفته اند که عبارت اند از عرضه و تقاضای کل بخش های بازرگانی، بخش های ارزی و حوزه بازار سرمایه هستند که بر اقتصاد در دوران کرونا تأثیر می گذارند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها