• تاثیر هوش هیجانی مدیرعامل بر عملکرد شغلی و رفتار شهروندی زیردستان (مورد مطالعه:شرکت کاوا ارتباطات هوشمند)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/09
    • تعداد بازدید: 145
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    تاثیر هوش هیجانی مدیرعامل بر عملکرد شغلی و رفتار شهروندی زیردستان (مورد مطالعه:شرکت کاوا ارتباطات هوشمند)

    پژوهش حاضر پژوهشی کاربردی با ماهیت توصیفی - همبستگی است که با هدف بررسی تأثیر هوش هیجانی مدیرعامل بر عملکرد شغلی و رفتار شهروندی زیردستان (مورد مطالعه: شرکت کاوا ارتباطات هوشمند) انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش کارکنان شرکت کاوا ارتباطات هوشمند می باشد که در حدود 85 نفر برآورد شده است که نمونه گیری آن با استفاده از جدول مورگان و از روش نمونه گیری ساده 70 نفر محاسبه شد.

    ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پنج پرسشنامه استاندارد عملکرد شغلی پاترسون، هوش هیجانی لی و وانگ ( 2002 )، رفتار شهروندی پادساکف و همکاران ( 1990 )، ویژگی پنج گانه شخصیت نئو و توانایی های شناختی نجاتی ( 1392 ) می باشد. روش تجزیه و تحلیل داده های پژوهش در دو بخش توصیفی و استنباطی صورت و با استفاده از نرم افزار spss 24 و آزمون کلموگروف اسمیرنوف، همبستگی، تی و رگرسیون صورت پذیرفت.

    نتایج نشان داد : 1)هوش هیجانی مدیرعامل به طور مثبت با عملکرد شغلی زیردستان ارتباط دارد. 2 ) هوش هیجانی مدیرعامل به طور مثبت با رفتار شهروندی سازمانی زیردستان ارتباط دارد. 3 ) هوش هیجانی مدیرعامل اهمیت نسبی و اعتبار لازم را در پیش بینی عملکرد شغلی زیردستان در حضور پنج عامل بزرگ شخصیت و توانایی شناختی را دارا می باشد. 4 ) هوش هیجانی مدیرعامل اهمیت نسبی و اعتبار لازم را در پیش بینی رفتار شهروندی سازمانی زیردستان در حضور پنج عامل بزرگ شخصیت و توانایی شناختی را دارا می باشد. در انتها پیشنهاداتی ارائه شد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها