• بررسی اثر تغییر مدیر عامل بر عملکرد شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/11
    • تعداد بازدید: 164
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی اثر تغییر مدیر عامل بر عملکرد شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه

    هدف اصلی تحقیق حاضر شناسایی تأثیر تغییر مدیرعامل بر عملکرد شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1394 تا 1398 می باشد که در این راستا تغییر مدیرعامل به عنوان متغیر وابسته و عملکرد و ارزش شرکت به عنوان متغیرهای مستقل می باشند.

    اهرم مالی، اندازه شرکت، سطح نگهداشت وجه نقد، نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری، تأمین مالی کوتاه مدت و تأمین مالی بلندمدت نیز به عنوان متغیرهای کنترل می باشند. نمونه آماری تحقیق شامل 159 شرکت می باشد. روش پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی با رویکرد کاربردی بوده و روش گردآوری اطلاعات در بخش مبانی نظری از روش کتابخانه ای و در بخش آزمون فرضیات از روش اسنادکاوی صورت های مالی است.

    به طور کلی روش آزمون فرضیات از طریق آزمون همبستگی و رگرسیون چندگانه می باشد. نتایج تحقیق نشان داد تغییر مدیرعامل تأثیر معکوس و معناداری بر عملکرد و ارزش شرکت های بورسی تهران دارد. نتایج متغیرهای کنترلی نیز نشان داد متغیرهای سطح نگهداشت وجه نقد، اندازه شرکت و نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری دارایی ها بر عملکرد و ارزش شرکت ها تأثیر مستقیم و معناداری دارند. همچنین تأثیر اهرم مالی بر عملکرد و ارزش شرکت ها، معکوس و معنادار می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها