• تاثیر اعتماد به نفس بیش از حد مدیران در گزینش تامین مالی داخلی و بازده سرمایه گذاری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/11
    • تعداد بازدید: 126
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    تاثیر اعتماد به نفس بیش از حد مدیران در گزینش تامین مالی داخلی و بازده سرمایه گذاری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

    اتخاذ سیاست های تأمین مالی توسط مدیران، نقش بسزایی در ریسک و ایجاد ثروت برای سهامداران دارد. با این حال، شناخت عوامل مؤثر بر تصمیمات تأمین مالی مدیران از اهمیت بسیاری برخوردار است. سطح مطلوبی از فرا اعتمادی وجود دارد. زمانی که این سطح مطلوب حاصل بشود، اعتمادبه نفس مدیران ارشد مزایای بیشتری را به ارمغان می آورد و درعین حال فراتر از این حد مطلوب اعتمادبه نفس، منجر به سرمایه گذاری ناکارآمد خواهد شد و ممکن است که به ارزش شرکت آسیب برساند. بنابراین بررسی تاثیر اعتماد به نفس بیش از حد مدیران در گزینش تامین مالی داخلی و بازده سرمایه گذاری در شرکت های ایران با توجه به عدم اطمینان جریان های نقدی شرکت ها ناشی از عوامل سیاسی مانند تحریم ها ضروری می باشد.

    در این پژوهش به تحلیل اقتصاد سنجی با استفاده از نرم افزار eviews9 پرداخته شد. بدین منظور ابتدا آماره های توصیفی متغیرهای پژوهش که شامل پارامترهای مرکزی و پراکندگی می شود بیان شدند. آزمون های مانایی و ایستایی برای بررسی منطقی بودن رفتار متغیرها بیان شدند و پس از اطمینان از رفتار منطقی متغیرها در طول زمان و انجام آزمون همبستگی برای بررسی احتمال وجود همخطی در مدل رگرسیونی، برای تعیین نوع تخمین آزمون های چاو(اف لیمر) و هاسمن انجام شدند که در نهایت این آزمون ها در مدل رگرسیونی مورد بررسی رأی به استفاده از روش پانل دیتا با استفاده از اثرات ثابت داد.

    برای حصول اطمینان از تخمین مدل پانل دیتا به بررسی نرمال بودن باقیمانده ها و همچنین بررسی نموداری پسماندها پرداخته شد. در نهایت به عنوان نتیجه گیری از تجزیه و تحلیل اقتصاد سنجی فرضیه پایان نامه مورد بررسی قرار گرفت. ما نشان می دهیم که تامین مالی داخلی می تواند موجب بهبود فرصت های کسب و کار و کاهش کمبود سرمایه شود. اما ممکن است باعث سرمایه گذاری مفرط شود، به ویژه در شرکت هایی که دارای مدیرانی با اعتماد به نفس بیش از حد هستند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها