• بررسی عوامل تاثیر گذار بر بهبود تخصیص منابع مالی به پروژه های صنعتی به روش دیمتل(مورد مطالعه :سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/11
    • تعداد بازدید: 146
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی عوامل تاثیر گذار بر بهبود تخصیص منابع مالی به پروژه های صنعتی به روش دیمتل(مورد مطالعه :سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر)

    با توجه به اهمیت منابع مالی برای شرکت های سرمایه گذار، اولین و موثرترین گام تصمیم گیری درست در تخصیص منابع مالی به پروژه های صنعتی شناسایی عوامل موثر در تخصیص این منابع می باشد. با توجه به ماهیت موضوع و دیدگاه های متعدد خبرگان و متخصصان، بررسی این امر از نوع مسائل آشفته بوده و نیازمند ساخت دهی است.

    دیمتل که در دسته متولوژی نرم قرار می گیرد سعی بر شناسایی دقیق و حل مسئله دارد. در این پژوهش سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان بوشهر به عنوان مورد مطالعه جهت بررسی عوامل موثر بر تخصیص منابع مالی به پروژه های صنعتی انتخاب گردیده است. که عوامل شناسایی شده شامل عوامل مدیریتی ونیروی انسانی، نقطه سر به سر، نرخ بازگشت سرمایه، تکنولوژی و دانش فنی، عوامل زیست محیطی و مزیت نسبی بوده است.

    نتایج پژوهش حاکی از این است که عامل مدیریتی و انسانی، نرخ بازگشت سرمایه، تکنولوژی ودانش فنی و عوامل زیست محیطی به عنوان تاثیر گذارهای قطعی و عوامل نقطه سر به سر و مزیت نسبی طرح به عنوان تاثیر پذیرهای قطعی شناسایی گردیدند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها