• ارائه چارچوب مدیریت ریسک سازمانی یکپارچه با ارزیابی ایمنی احتمالی در نیروگاه های هسته ای

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/12
    • تعداد بازدید: 110
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    ارائه چارچوب مدیریت ریسک سازمانی یکپارچه با ارزیابی ایمنی احتمالی در نیروگاه های هسته ای

    در فضای متغیر کنونی در صنعت هسته ای، مدیران نیروگاه هسته ای، سازمان ها و شرکت های فعال در صنعت هسته ای علاوه بر ریسک مرتبط با ایمنی هسته ای، باید بسیاری از ابعاد ریسک را نیز در نظر بگیرند. به منظور ادامه رقابت در بازارهای انرژی مدرن، مدیران نیروگاه هسته ای، سازمان ها و شرکت های فعال در صنعت هسته ای باید مدیریت تولید، ریسک مربوط به ایمنی، اقتصادی، مالی، فناوری و سیاسی را به روشی موثر ادغام کنند.

    این رویکرد مدیریت ریسک سازمانی یکپارچه مزایایی همچون، ارائه معیارهایی شفاف و واضح برای تصمیم گیری؛ بهره مندی موثر از سرمایه گذاری ها در برنامه های تجزیه و تحلیل ایمنی احتمالی، آگاهی از هزینه و نوآوری در دستیابی به اهداف ایمنی هسته ای و تولید؛ بهبود ارتباطات- ارتباط داخلی موثرتر در بین تمام سطوح سازمان عملیاتی نیروگاه اتمی و ارتباطات شفاف تر بین سازمان و ذینفعان آن وتمرکز بر ایمنی-اطمینان از تمرکز یکپارچه بر ایمنی، تولید و اقتصاد در شرایط متغیر محیطی مرتبط با صنعت هسته ای.

    یکی از مهمترین مزایای رویکرد مدیریت ریسک سازمانی ایجاد یکپارچگی میان فرآیندها و ریسک های ایمنی، عملیاتی و مالی است. هدف از این مقاله ارائه چارچوبی سیستماتیک برای شناسایی، تجزیه و تحلیل و مدیریت ریسک ها در سطح سازمان یکپارچه با آنالیز ایمنی احتمالی در نیروگاه های هسته ای است. این رویکرد یکپارچه سازمانی، سازمان را قادر به ارائه اقدامات پیشگیرانه، انتقال ریسک به طرف های مقابل و یا پذیرش ریسک می کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها