• پابرجایی روش های تامین مالی در سناریوهای توسعه صنعت هسته ای در ایران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/12
    • تعداد بازدید: 200
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    پابرجایی روش های تامین مالی در سناریوهای توسعه صنعت هسته ای در ایران

    تأمین مالی نیروگاه هسته ای جدید امری پیچیده است و توصیف کامل و تعیین یک هزینه می تواند مشکل باشد. استفاده از روش های تأمین مالی هم به دلیل کمبود منابع مالی دولتی و هم به دلیل بهره وری بالاتر هزینه در بخش خصوصی، مورد توجه دولت ها بوده است. هزینه های سرمایه ای بالا در ساخت نیروگاه های هسته ای جدید به خصوص در کشورهای درحال توسعه مهمترین مشکل و مسأله است.

    ازاین رو الزام به ساختن نیروگاه های جدید برای برآورده ساختن تقاضای انرژی الکتریکی منجر به استفاده از مدل های مختلف برای غلبه بر مشکل تأمین مالی است. هدف اصلی این مقاله بررسی روش های تأمین مالی مختلف در صنعت نیروگاه های برق هسته ای و پابرجایی این روش های تأمین مالی در سناریوهای توسعه صنعت هسته ای ایران است.

    نتایج تحقیق نشان می دهد که، راهکار اصلی به منظور بهره مندی از پابرجاترین روش های تأمین مالی در صنعت هسته ای کشور، شناسایی عدم قطعیت ها و نگارش سناریوهای توسعه صنعت هسته ای ایران و شناخت پابرجاترین روش تأمین مالی در آن سناریو است. براساس نتایج حاصله روش های تأمین مالی (سرمایه گذاری مستقیم غیردولتی (سرمایه گذاری خارجی و خصوصی)) و (قراردادهای ساخت و بهره برداری و انتقال ((bot)  روش های تأمین مالی هستند که در هر 4 سناریو از مطلوبیت خوبی برخوردار هستند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها