• بررسی تأثیر فاکتورهای سبک عشق ورزی برشادکامی زنان متأهل دانشجو

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/04/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/13
    • تعداد بازدید: 169
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی تأثیر فاکتورهای سبک عشق ورزی برشادکامی زنان متأهل دانشجو

    شادکامی یکی ازخلقیات اساسی درزندگی فردی و اجتماعی افراد است که نقش بسیارمهمی درچارچوب حیات روانی و اجتماعی دارد. یکی ازویژگی مهم روانی که افراد می بایست در زندگی از آن برخوردار باشد احساس بهزیستی شادکامی است که این پژوهش سعی دارد با بررسی تأثیر فاکتورهای سبک عشق ورزی بر میزان اثر بخشی شادکامی و بهزیستی در زندگی زنان متأهل دانشجو را مورد پژوهش قرار دهد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان متأهل تحصیلات تکمیلی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی درسال تحصیلی 97-98است، که تعداد آنها 1323 نفر می باشد.

    در این مقاله با مراجعه به جدول مورگان و انتخاب تعداد 300 نمونه که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردی است داده ها برآورد می شوند. در این پژوهش جهت بررسی سبک های عشق ورزی از پرسشنامه مقیاس مثلث عشق 45 گویه ای استرنبرگ و برای سنجش شادکامی از پرسشنامه 29 گویه ای شادکامی آکسفورد که توسط آرگایلولو استفاده شد. در این پژوهش برای اطمینان از پایایی پرسشنامه، به اجرای آزمایشی پرسشنامه در نمونه ای با حجم 30 نفر پرداخته و پایایی آنها از طریق محاسبه آلفای کرونباخ برای پرسشنامه شادکامی 0.786، برای پرسشنامه سبک عشق ورزی 0.853 برآورد گردید.

    این میزان حاکی از آن است که پرسشنامه ها از پایایی استاندارد و مناسبی برخوردار هستند. برای تجزیه و تحلیل داده های حاصل از اجرای پرسشنامه با توجه به فرضیه های پژوهش از روش های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. برای توصیف داده ها از جداول توزیع فراوانی، میانگین و انحراف استاندارد و برای پاسخ به فرضیه های پژوهش از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان دهنده ارتباط موثری بین شادکامی و سبک عشق ورزی در بین زنان دانشجوی متأهل وجود دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها