• بررسی مولفه های محیطی تاثیرگذار بر یادگیری و آموزش کودکان در محیط های آموزشی (مهدکودک و پیش دبستانی)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/04/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/14
    • تعداد بازدید: 167
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی مولفه های محیطی تاثیرگذار بر یادگیری و آموزش کودکان در محیط های آموزشی (مهدکودک و پیش دبستانی)

    بسیاری از روانشناسان بر این باورند که دوران کودکی یکی از مهمترین ادوار زندگی انسان است و ریشه های موفقیت و عدم موفقیت انسان ها را می توان در دوران کودکی آن ها بازجست. معماری و هر آنچه در قالب فضای کالبدی بر ما محیط گشته علاوه بر بزرگسالان، مخاطبان خردسال و تیز بینی دارد که بسیار بیشتر از آن ها تحت تاثیر محیط قرار می گیرند. کودکان دنیا را به صورتی کاملا متفاوت ادراک می کنند.

    این ادراک، تصویری از محیط را در ذهن کودک به وجود می آورد که تفاوت بنیادین با تصاویر شکل گرفته در ذهن بزرگسالان دارد. طبق نظر برخی روانشناسان محیطی ادراک سرمنشا رفتار بوده و آن چیزی است که رفتارها را تحت تأثیر قرار می دهد. پس نقش ادراک محیط بر کودک و رفتار او اهمیت بسیار خواهد داشت. رشد و تکامل انسان در این دوره از نظر اجتماعی، عاطفی، شناختی و جسمانی دارای ویژگی هایی است که نقص در هر قسمتی از آن ها می تواند کودک را از نظر سلامت روانی آسیب پذیر سازد.

    این موضوع که فضاهای آموزشی بر میزان یادگیری و دیگر مسائل کودکان موثر است، مطالعات بسیاری را طی چندین دهه در حوزه های مختلف از جمله در حوزه های روانشناسی به خود اختصاص داده است. محرک هایی که در محیط های آموزشی )پیش دبستانی( قرار دارند بر رشد عاطفی، اجتماعی، شناختی، فیزیکی و یادگیری کودکان تأثیر می گذارند. این پژوهش پیرامون تاثیرات محیطی بر کودکان و با محوریت مولفه های محیطی موثر بر یادگیری شکل گرفته است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها