• بررسی تاثیر آموزش مدیریت بحران در آگاهی مدیریت شرایط بحران در دانش آموزان مقطع متوسطه شهر بستک

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/04/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/15
    • تعداد بازدید: 118
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی تاثیر آموزش مدیریت بحران در آگاهی مدیریت شرایط بحران در دانش آموزان مقطع متوسطه شهر بستک

    این پژوهش از نوع نیمه تجربی و به صورت پیش آزمون-پس آزمون می باشد. و هدف پژوهش تعیین اثربخشی برنامه های آموزشی مرتبط با مدیریت بحران بر ارتقای دانش، نگرش و مهارت در زمان بحران در دانش آموزان مقطع متوسطه شهر بستک می باشد. جامعه آماری، دانش آموزان دبیرستانی شهر بستک می باشد. گروه نمونه به شیوه خوشه ای تصادفی چندمرحله ای انتخاب شدند.

    بعد از انتخاب جامعه و نمونه اجرای اولیه پرسشنامه در قالب پیش آزمون صورت می گیرد و دانش آموزانی که در این پیش آزمون نمره پایین می آورند 30 نفر انتخاب می شوند و سپس آن ها را به دو گروه 15 نفری، 15 نفر گروه آزمایش و 15 نفر گروه گواه یا کنترل تقسیم می کنیم و به گروه آزمایش به مدت 8 جلسه برنامه آموزشی مرتبط با مدیریت بحران آموزش داده شد که مطالب آموزشی می باشد و بعد از 8 جلسه از هردو گروه پس آزمون گرفته شد و داده های دوگروه پیش آزمون و پس آزمون را با استفاده از آزمون رگرسیون سلسله چندگانه و برای بررسی تاثیر متغیرهای جمعیت شناختی براثربخشی از آزمون تحلیل واریانس استفاده شد.

    نتایج نشان داد که آموزش مدیریت بحران بر میزان ارتقاء دانش مدیریت بحران، نگرش مدیریت بحران و مهارت مدیریت بحران در دانش آموزان متوسطه شهر بستک تاثیر و معناداری دارد که در سطح آلفای (0.05) معنادار است و به عبارت دیگر بین نمرات گروه در پیش آزمون و پس آزمون تفاوت معناداری وجود دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها