• بررسی استاندارد لیید آمریکا و الگو برداری برای کشورهای در حال توسعه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/04/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/15
    • تعداد بازدید: 153
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی استاندارد لیید آمریکا و الگو برداری برای کشورهای در حال توسعه

    در شرایطی زندگی می کنیم که مصرف منابع تجدید ناپذیر بسیار روبه افزایش است و امروزه استفاده از انرژی های پاک و بهره برداری از معماری پایدار مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به این موضوع که معماری پایدار در گذشته ی معماری ایرانی وجود داشته است اما در معماری معاصر ایران متاسفانه کاملا به فراموشی بخشوده ناپذیری سپرده شده است و این در حالی است که معماران آمریکایی و اروپایی چندین دهه است که توجه بسیاری بر معماری پایدار داشته اند.

    از این رو در این مقاله به استانداردهای بین المللی که در کشورهای توسعه یافته تعیین شده است می پردازیم تا الگویی برای کشورهای در حال توسعه و ایران داشته باشیم. هرچند که آیین نامه مبحث 19مقررات ملی کشور تا حدودی سعی بر برقراری حفظ منابع تجدید ناپذیر دارد اما استانداراد های بین المللی مطرح شده نسبت به این مبحث کامل تر است و همیشه این موضوع مطرح است که قیاس ها و الگو برداری ها بر اساس شرایط منطقه تغییرات لازم را محتمل شود.

    در این راستا با تحلیل های به عمل آمده از استاندارد لید آمریکا که تکمیل ترین آیین نامه است و برای 41 کشور از جمله آمریکا، کانادا، هندوستان، امارات و ... مورد استفاده قرار می گیرد را همزمان با استانداردهای پایداری ایران در ساختمان های قدیمی را مورد بررسی قرار می دهیم که چنین می توان نتیجه گرفت، کشور های در حال توسعه همچون ایران با توجه به موقعیت اقلیمی خود سعی بر ایجاد استاندارد هایی همچون لید داشته باشند که منجر به رتبه بندی و برند سازی برای ساختمان های خود بشود. روش گردآوری این مقاله مبتنی برمطالعه ی منابع داخلی و کتاب ها بوده و بررسی نمونه های اجرا شده با استفاده از مقالات و سایت های اینترنتی بوده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها