• شناسایی معیارها و عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی شاغل در صنعت ساخت

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/04/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/15
    • تعداد بازدید: 171
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    شناسایی معیارها و عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی شاغل در صنعت ساخت

    امروزه میزان تغییرات در صنعت ساخت وساز و انبوه سازی شهری در حال افزایش است که باعث نیاز به توجه بیشتر به برنامه ریزی هدفمند و به خصوص برنامه ریزی هدفمند برای مدیریت منابع انسانی می شود. منابع انسانی شاغل در صنعت ساخت وساز، دارای مشکلات و کمبودهای مختلفی هستند و برای رفع مشکلات و کمبودهای آنها، نیازمند برنامه ریزی هدفمند برای مدیریت مسائل مربوط به منابع انسانی هستیم.

    بهینه کردن شرایط کارکردن و امکانات برای منابع انسانی، منجر به بهره وری نیروی انسانی و بالا رفتن بازدهی منابع انسانی و در نتیجه بهتر انجام گرفتن فعالیت ها می شود. بیش از حد انتظار از بهره وری پایین نیروی کار، علت مکرر تأخیر در پروژه های عمرانی بوده است. اگرچه اندازه گیری بهره وری نیروی کار آسان و واضح اما کنترل آن اغلب چنین نیست.

    این مطالعه تلاش می کند تا معیارها عوامل اصلی مؤثر بر بهره وری نیر وی کار را شناسایی کند. منحصر به فرد بودن این تحقیق این است که از یک نظرسنجی از مهندسان مدیریت پروژه، که مستقیماً در کار ساخت و ساز در تولید آثار ساختمانی درگیر هستند، بر ای شناسایی اقدامات بهبود بهره وری نیروی کار در محل استفاده شده است. این نتایج باید به تیم های مدیریت پروژه کمک کند تا مقدار بهینه کار را از نیروی کار ساخت و ساز استخراج کنند. آنها می توانند از اقدامات توصیه شده در این مطالعه برای حفظ بهره وری در حد بهینه استفاده کنند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها