• شناسایی معیارها و عوامل موثر بر موفقیت پروژه در صنعت ساخت

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/04/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/15
    • تعداد بازدید: 187
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    شناسایی معیارها و عوامل موثر بر موفقیت پروژه در صنعت ساخت

    نقش پررنگ پروژه های عمرانی در سطح کیفیت زندگی جوامع از جنبه های متفاوت، سبب گردیده تا دولت ها اهتمام ویژه ای در توسعه زیرساخت ها به جهت افزایش رضایتمندی مردم داشته باشند. در راه رسیدن به توسعه، توجه به وجود پروژه ها از اهمیت بالایی دارد. از سویی دیگر پروژه های عمرانی جز پرهزینه ترین فعالیت های جوامع بالاخص کشورهای در حال توسعه می باشند.

    نکته قابل تامل تهدید این سرمایه های گران قیمت به وسیله انواع ریسک ها از قبیل سیل، زلزله، جنگ، اشتباهات، نوسانات قیمت و ... در طول چرخه عمر پروژه ها از بدو پیدایش ایده آنها تا پایان دوره عمر مفیدشان می باشد. ریسک هایی که گاهی وقوع آن منجر به از بین رفتن کل پروژه عمرانی می گردد.

    بر این اساس اهمیت حفظ و مراقبت از این سرمایه ها در طی چرخه حیاتشان از سوی سازمان های ذی نفع نظیر کارفرما، طراح، مجری و بهره بردار دو چندان است. از این رو مجموعه این عوامل برای کارفرمایان و پیمانکاران و در حالت کلی کلیه سازمان های ذی نفع در پروژه ها باعث شده که ایشان به دنبال کوچکترین فرصتی برای افزایش احتمال موفقیت انجام پروژه باشند.

    دست یافتن به اهداف از پیش تعیین شده هریک از ذی نفعان پروژه، تعبیر آنها از موفقیت می باشد. موفقیت پروژه ها از مهمترین چالش های پیشروی بخش ساخت وساز است که به پیچیدگی بخش و وابستگی متقابل منابع ریسک تأخیر ذاتی آن منوط می شود. این تحقیق به بررسی و شناخت مهمترین معیارها و عوامل دستیابی به موفقیت پروژه پرداخته و مقایسه می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها