• نقش تکنولوژی و فناوری های نوین در معماری پایدار

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/04/30
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/18
    • تعداد بازدید: 541
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    نقش تکنولوژی و فناوری های نوین در معماری پایدار

    با توجه به اهمیت فناوری در صنعت مهندسی در عصر حاضر و روند رو به رشد و تکاملی آن، شناخت این فناوری ها با حجم انبوه و تولید و توسعه روز افزون آن می تواند یکی از موارد با ارزش در این زمینه باشد. تکنولوژی در معماری یکی از بحث هایی است که آینده بسیار روشنی برای آن پیش بینی می شود و گستردگی دامنه تاثیر آن در شکل گیری و توسعه معماری پایدار آنقدر بوده است که گفته می شود می تواند بیشتر جنبه های زندگی آینده بشر راتحت تاثیر قرار دهد.

    تکنولوژی همواره جزء جدایی ناپذیر معماری است و آن زمان که درجایگاه مناسبش قرارگیرد می تواند رشد و اعتلای معماری را سبب شود ازدیگر سو بهره گیری نامناسب از تکنولوژی اصالت و هویت معماری را خدشه دار می نماید. بطور مثال ورود فناوری های نوین به سرزمین هایی که هویت و تاریخ غنی آنها در زمینه هنر و معماری در تقابل با نمودهای تکنولوژی قرار دارند چالش هایی را دامن می زند از طرفی برای رسیدن به معماری پایدار در دوران کنونی ناگزیر از استفاده از تکنولوژی های نوین هستیم.

    این مقاله درصدد است تا تاثیرات تکنولوژی را بر معماری و آینده آن مورد بررسی قرار دهد. دراین راستا ابتدا به تعریف تکنولوژی و کاربرد وسیع آن در حوزه های مختلف بویژه معماری می پردازیم. هدف اصلی پژوهشگر، از بیان بررسی تکنولوژی، در به حداقل رساندن هزینه ها و ضررهای اقتصادی و زیست محیطی هست. در این تحقیق سعی شده است تا تکنولوژی در معماری از جهات گوناگون مورد بحث واقع شود. روش تحقیق در پژوهش حاضر روشی توصیفی_تحلیلی است که با رجوع به اسناد و مدارک مرتبط تهیه گردیده است. ابزار گردآوری داده ها نیز شامل مطالعات کتابخانه ای، کتب، مقالات مجلات و سایت های معتبر بوده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها