• اقتدار و مدیریت کلاسی معلم در فرآیند یادگیری دانش آموزان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/21
    • تعداد بازدید: 1417
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    اقتدار و مدیریت کلاسی معلم در فرآیند یادگیری دانش آموزان

    پژوهش حاضر باهدف بررسی و تحلیل نقش اقتدار معلم درفرآیند یادگیری دانش آموزان صورت گرفته است. روش تحقیق حاضر ازنوع توصیفی تحلیلی می باشد. تدریس یکی از عناصر اصلی فرآیند، آموزش و پرورش است که در کارایی نظام آموزشی نقش مؤثری دارد. اندیشه ها، برخوردها، روش های نو و بدیع و خلاق عمدتا از نظام آموزشی ما مایه می گیرد، تفکر استنباط و استنتاج در تمامی ابعاد زندگی وجود دارد، جامعه فرهنگی ما جامعه عقلی است که شیوه تفکر را منتقل می کند.

    تربیت عقلی است که فرد را برای تمامی کارزارهای حیات آماده می سازد. مهمترین محتوای تربیت فرهنگی اتخاذ رویکرد عقل و منطق و تدبیر در نظام آموزشی و نظام اجتماعی جامعه است، با توجه به پیشرفت های سریع علوم و تکنولوژی نمی توان به تمام دانش موجود دست یافت و نمی توان هر شخصی را به هر خصوصیتی به کار تدریس و معلمی واداشت. پیشرفت هر جامعه ای به چگونگی کیفیت آموزش و پرورش آن جامعه بستگی دارد.

    آموزش و پرورش اگر راه دموکراسی و روش علمی پیش گیرد زمینه ی ایجاد جامعه ای پیشرفته را مهیا می سازد. به منظور رسیدن به این دموکراسی، رعایت قانون و نظم و ایجاد نگرش مثبت در این زمینه و اعمال آن توسط افراد یک جامعه، به خصوص متولیان امرخطیر تعلیم و تربیت، ضرورت می یابد. آنچه در آموزش اثربخش می تواند یاری دهنده باشد مدیریت راهبردی کلاس درس است، هر چه کلاس جالب تر باشد و مواد آموزشی با برنامه و الگوی بهتری توسط آموزگار اجرا شود، دانش آموزان علاقه مند تر و مشکلات انضباطی آنها کمتر می گردد. کلاسی کارآمد و موثر است که به آموزش و یادگیری کارساز و مهارتی ختم شود و این خود مستلزم مدیریت مقتدرانه معلم است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم