• راه های افزایش و ایجاد انگیزه در زندگی و بررسی نقش آن در موفقیت تحصیلی دانش آموزان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/23
    • تعداد بازدید: 192
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    راه های افزایش و ایجاد انگیزه در زندگی و بررسی نقش آن در موفقیت تحصیلی دانش آموزان

    انگیزه نیروی محرکه و طبق اظهارات دسی و رایان تمایل درونی وبه عقیده فریمایر نوعی جهت دهنده است. ذهن آگاهی با سرکوب آشفتگی ذهن، قدرت درونی و اراده، نیروهای مثبت افراد مثبت اندیش، برداشتن گام های کوچک به علت قابل دسترسی، پذیرفتن واقعیت های انکار ناپذیر که باعث اتلاف انرژی می شوند، حس قدردانی و افزایش احساس خوشایند حاصل از آن، فعالیت های مورد علاقه، گفتگوی درونی، یادگیری مداوم، صبوری، کمک به دیگران درکنار ورزش منظم و موسیقی از عوامل کمک کننده در امر ایجاد و افزایش انگیزه محسوب می شوند.

    رقابت با خود برای بهتر شدن، انتخاب افراد مناسب برای تعامل، قانون 5 ثانیه، یادآوری های فیزیکی، تمرکز روی زمان حال، استراحت های به جا، نظم، یادآوری علت شروع، فکر کردن به مرحله بعدی کار، شناسایی عوامل بی انگیزگی، جدیت در مسیر، الهام از مانتراها نیز از عوامل کمک کننده محسوب می شوند. تحقیق درباره موفقیت توسط مک کله لند ما را به این نتیجه می رساند که تمام عوامل مورد نیاز برای موفقیت با هم گروه شدن با افراد پرانگیزه و کوشا فراهم می شود.

    افراد باانگیزه منطقی بوده، انتظاری از دیگران نداشته و برای مشکل راه حل می یابند. افزایش سطح انرژی، حس شادی، انتقال این حس به دیگران از پیامدهای انگیزه داشتن در زندگی است. هدف با افزایش توجه فرد، علاقه با افزایش بازده یادگیری، خودپنداره ها با ایجاد باور به توانایی ها در دانش آموزان، والدین با ایجاد انتظار، همسالان با شکل دادن شخصیت دانش آموز، معلمان با تدبیر خود و خود دانش آموز از طریق مواجهه با شکست از عوامل موثر در انگیزه تحصیلی دانش آموزان هستند. تشویق لفظی به عنوان عامل مثبت، محیط مناسب کلاس از نظر فیزیکی، میزان علاقه مندی معلم به درس با برانگیختن شاگرد به تلاش، پرهیز معلم از تبعیض، برانگیختن حس کنجکاوی، ایجاد نگرانی در حد معقول، بازی با برانگیختن کنجکاوی، ارتباط دادن درس با زندگی با پی بردن به اهمیت علم و امتحان از عوامل افزایش انگیزه تحصیلی دانش آموزان محسوب می شوند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها