همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • عوارض و علائم مواجهه با بیس فنول a در اثر مصرف مواد غذایی

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/27
    • تعداد بازدید: 151
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    عوارض و علائم مواجهه با بیس فنول a در اثر مصرف مواد غذایی

    در این مقاله اصلی ترین و مهم ترین عوارض ناشی از مواجهه با بیس فنول (bpa) a از طریق مصرف مواد غذایی ارائه می شود. این علائم شامل سمیت عصبی، سمیت تولید مثل و رشد، سمیت غدد درون ریز، سمیت قلبی عروقی، سمیت ایمنی و سرطان زایی می باشد. قرار گرفتن در معرض bpa می تواند باعث ایجاد اضطراب، افزایش خطر رفتارهای توهمی، اختلال در حافظه و یادگیری و همچنین تغییر در رفتارهای اجتماعی شود. مطالعات ارتباط مثبتی بین سطح bpa در ادرار و اضطراب و افسردگی در کودکان 8 تا 11 سال پیدا کرده است.

    bpa توانایی تعامل با گیرنده های استروژن را دارد و بنابراین، نقش بسیار مهمی را در دوره های خاص زندگی، به ویژه در زنان باردار و شیرده ایفا می کند. این ترکیب منجر به اثرات بالینی بر روی جنس های خاص، از جمله اختلال عملکرد تخمدان و رحم در زنان و اختلال عملکرد جنسی در مردان می شود. اصلی ترین اختلال غدد درون ریز ناشی از قرار گرفتن در معرض bpa فعالیت استروژنی آن است. bpaبه عنوان یک "استروژن ضعیف" عمل می کند.

    بسیاری از مطالعات اپیدمیولوژیکی نشان دادند که در معرض قرار گرفتن با bpa در جمعیت بالغ خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی (cvd)، از جمله بیماری عروق کرونر قلب، آنژین، حمله قلبی، فشار خون بالا و بیماری شریانی محیطی را افزایش می دهد. به نظر می رسد bpa دارای اثرات پیچیده تعدیل سیستم ایمنی است که ممکن است سیستم ایمنی بدن را تحریک یا سرکوب کند. به نظر می رسد قرار گرفتن در معرض bpa با بروز بیشتر انواع مختلف سرطان، از جمله پستان، رحم، تخمدان، پروستات و بیضه مرتبط است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها