• چگونه توانستم اضطراب یکی از دانش آموزم را هنگام پخش زنده در دنیای مجازی را با روش های تلفیقی، کاهش و آن را برطرف سازم؟

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/11/20
    • تعداد بازدید: 369
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    چگونه توانستم اضطراب یکی از دانش آموزم را هنگام پخش زنده در دنیای مجازی را با روش های تلفیقی، کاهش و آن را برطرف سازم؟

    هدف: در این تحقیق ما مشکل یکی از دانش آموزان را بررسی می کنیم و سعی بر این است که هر چه بهتر اضطراب را در وجود این دانش آموز از بین ببریم، امید است این کار بتواند مقدمه ای باشد برای شناسایی مشکلات دانش آموزان دیگر. مشکل کلاس اینجانب در سال تحصیلی 1399-1400 در مورد یکی از دانش آموزان به نام علی بوده که در حین فعالیت در سامانه شاد به صورت پخش زنده پاسخگو نبود واگر هم فعالیتی داشت، بسیار عملکرد ضعیف همراه با استرس و اضطراب فراوان این کار را انجام می داد.

    روش: در گردآوری اطلاعات از ابزار مشاهده، مصاحبه و پرسشنامه بابت رفع این حالت استفاده شد، بعد از تجزیه و تحلیل آنها و مشورت با همکاران ویکی از دوستان که کارشناس ارشد روانشناسی می باشد. تصمیم بر برطرف کردن مشکل گرفته و به علی چندین راهکار پیشنهاد شد وبه والدین او هم توصیه نمودیم که انجام دهند.

    یافته ها: علی می تواند به راحتی دوربین خود را روشن کرده و از خود فیلم بگیرد و حتی با هم کلاسی ها و هم سن و سال های خود به راحتی صحبت کند و هیچ گونه اضطرابی ندارد، به صورت آنلاین با دیگران ارتباط برقرار کرده و صحبت کند. و حتی در اواخر این تحقیق هم او از من فرصتی می خواست تا بابت حل سوالات ریاضی و توضیحات آن برای دوستانش به صورت آنلاین نمایش بگذارد.

    نتیجه گیری: نتیجه کلیه اقدامات و کارهایی که در طول این تحقیق انجام گرفته شد از جمله مشاهده، مصاحبه و غیره تا مشکل علی در این سال تحصیلی برطرف شود، که توانستیم با همکاری علی و اولیا وی و هم کلاسی هایش به اجرا درآورده و منجر به تغییر بارز و چشمگیری در رفتار علی شود؛ که او توانست اضطراب برای شرکت در سامانه شاد و گرفتن فیلم و پخش زنده را در خود کنار گذاشته تا در درس هایش پیشرفت داشته باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها