• چگونه توانستم میزان اعتماد به نفس زهرا، دانش آموز پایه یازدهم را در کلاس افزایش دهم؟

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/02
    • تعداد بازدید: 153
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    چگونه توانستم میزان اعتماد به نفس زهرا، دانش آموز پایه یازدهم را در کلاس افزایش دهم؟

    با توجه به این که یکی از وظایف مهم نظام آموزش و پرورش هر کشور، در کنار آموزش مفاهیم ارائه شده در کتاب درسی، تربیت و پرورش مهارت هایی همچون اعتماد به نفس در دانش آموزان است که نه تنها پیشرفت تحصیلی تاثیر دارد بلکه فائق آمدن او در مشکلات و چالش های زندگی را نیز به ارمغان می آورد.

    در این پژوهش با هدف بررسی علت های ممکن در به وجود آمدن مشکل کاهش اعتماد به نفس در یکی از دانش آموزانم به نام زهرا به عنوان نماینده جمعیت کثیری از دانش آموزان که با این مشکل روبه رو هستند، اقدام به حل مشکل او با ارائه و اجرای راه حل هایی شدم تا معلمان دیگر نیز با شخصی سازی آنها برای دانش آموزان خود به عنوان پیش زمینه استفاده کنند. در این پژوهش با روش مشاهده، مصاحبه و تهیه پرسشنامه به جمع آوری اطلاعات پرداختم و تحلیل فردی خود را از داده ها، زیر نظر گروه نقاد و یکی از همکاران باتجربه در این حیطه انجام دادم تا صحت داده های دریافتی اطمینان حاصل آید.

    یافته ها حاکی از آن بود که کمک گرفتن از والدین، تغییر و جابه جایی کلاس، ترغیب کردن به مطالعه کتاب های مرتبط با چالش، دادن مسئولیت هایی خارج از درس به دانش آموز و همچنین توجه و تاکید به پیشرفت های او می تواند سبب افزایش اعتماد به نفس و به دنبال آن پیشرفت عملکرد تحصیلی و مشارکت او در کلاس شود. که در میان اقدامات صورت گرفته برای زهرا، به خاطر تاثیری که از روابط دوستانه اش می گرفت، جابه جا کردن کلاس نسبت سایر موارد نتیجه بیشتری داد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها