• چگونه توانستم دانش آموزان اتباع افغانی را با روش های تدریس و آموزش یادگیری و برقراری ارتباط عاطفی و اجتماعی آموزش دهم

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/02
    • تعداد بازدید: 220
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    چگونه توانستم دانش آموزان اتباع افغانی را با روش های تدریس و آموزش یادگیری و برقراری ارتباط عاطفی و اجتماعی آموزش دهم.

    پژوهش حاضر با هدف کاوش فرایند معلمی کردن یک معلم ابتدایی با محوریت نقش معلم و تاثیر آن در ارتباط با مشکلات آموزشی دانش آموزان اتباع با هدف مشاهده ی تاملی و دقیق موقعیت های آموزشی و تربیتی، محیط فیزیکی و روابط عاطفی درسطح مدرسه و کلاس درس جهت کسب و توسعه مهارت های حرفه ای صورت گرفته است. برای جمع آوری اطلاعات، همچنین تفسیر و تبیین آنها از روش های مشاهده مصاحبه و چک لیست و مطالعه منابع علمی مرتبط استفاده گردیده است.

    درتحلیل روایت ها از الگوی پارادایمی اشتراوس وکوربین کمک گرفته شد. یافته ها نشان می دهد که مقوله مرکزی در معلمی کردن این معلم ابتدایی، باورهای اوست که تحت تاثیر عوامل متعددی چون تجربه های پیشین وگذراندن دوره های تربیت معلم وضمن خدمت شکل می گیرد و این گزارش اطلاعات جمع آوری شده از موقعیت های آموزشی، تربیتی، روابط عاطفی و محیط فیزیکی در سطح مدرسه و کلاس درس به صورت نظام مند توصیف شده و با کمک شواهد معتبر مسئله تبیین شده و بر آن مستندات علمی و پژوهشی ارائه شده است.

    همچنین برای تحلیل موقعیت های واقعی و انطباق آن با یافته های نظری خاطره تدریس با دانش آموزان اتباع افغانی و مطالعه موردی در قالب پژوهش روایتی تدوین و گزارش شده است. جمع آوری اطلاعات جامع از رویدادها و موقعیت های آموزشی/تربیتی مدرسه وکلاس درس و تفسیر و تبیین آنها باعث کسب مهارت ها و تجارب ارزشمند معلمی گردید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها