• چگونه توانستم استرس دو دانش آموز کنکوری را کاهش دهم و انگیزه ی آن ها را برای درس خواندن افزایش دهم؟

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/02
    • تعداد بازدید: 350
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    چگونه توانستم استرس دو دانش‌آموز کنکوری را کاهش دهم و انگیزه‌ی آن‌ها را برای درس خواندن افزایش دهم؟

    هدف از مطالعه‌ی موجود کاهش استرس دو دانش‌آموز کنکوری و افزایش انگیزه‌ی آنان است. مطالعه‌ی موجود به‌صورت اقدام پژوهی انجام شد. کنکور؛ کلمه‌ای که امروزه هر دانش‌آموز کنکوری با شنیدن آن پر از استرس و اضطراب می‌شود و درنهایت همه‌ی این نگرانی‌ها دست‌به‌دست هم داده و منجر به اختلال در تمرکز دانش‌آموز می‌شود؛ و بازدهی آن‌ها را پایین می‌آورد. هر چیزی به‌اندازه خوب است استرس نیز از این قاعده مستثنا نیست.

    اگر استرس بیش‌ازحد و غیرقابل‌کنترل شود، تأثیرات نامطلوبی روی عملکرد مغز گذاشته وزندگی فرد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. در این مقاله، روی استرس دو دانش‌آموز کنکوری کار شد که هر دو از دانش‌آموزان ممتاز کلاس بودند اما مانند هر دانش‌آموز دیگری استرس کنکور را داشتند و همین موضوع باعث شده بود بعضی مواقع انگیزه‌شان را برای درس خواندن از دست بدهند؛ لذا در طی این اقدام پژوهی و با برگزاری یک دوره دوماهه و ارائه مطالب و جلسات پرسش و پاسخ، این استرس تا حد زیادی کاهش پیدا کرد و از طرفی نیز انگیزه برای درس خواندن افزایش یافت.

    آنچه در این اقدام پژوهی مشخص شد، نشان می‌داد که دانش‌آموزان در ایام کنکور خود، گاه فقط به یک مشاور نیاز دارند که سؤالاتشان را جواب بدهد و در کنار آن‌ها باشد تا اگر سؤالی برایشان پیش آمد یا از درس خواندن خسته شدند یا هر مسئله‌ی دیگری، مشاور در کنار آن‌ها باشد و به آن‌ها دلگرمی بدهد، یا حتی گوش شنوای آن‌ها باشد خصوصاً در مناطقی که مشاوره‌ی تحصیلی خیلی فراگیر نشده و دانش‌آموزان دسترسی راحتی به مراکز مشاوره‌ی تحصیلی ندارند؛ و اگر سؤالات در طولانی‌مدت پاسخ داده نشود، درنهایت انبوهی از سؤالات و مسائل شکل می‌گیرد که این خود می‌تواند برای دانش‌آموزان استرس‌زا باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها