• بررسی آموزش کارآفرینی در نهاد های تربیتی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/03
    • تعداد بازدید: 134
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی آموزش کارآفرینی در نهاد‌های تربیتی

    پرداختن به مقوله کارآفرینی و تربیت دانش آموختگانی که دارای توانایی‌ها و مهارت‌های لازم برای راه‌اندازی یک کسب و کار مناسب باشند از وظایف اصلی هر نهاد تربیتی محسوب می‌شود که متاسفانه خلأ آن کاملاً محسوس است. در جهان رقابتی امروز کشورهایی موفق هستند که قادر به بهره‌گیری بیشتر و بهتر از دانش ارائه شده باشند، از این رو بسیاری از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه بهره‌گیری از کارآفرین را آغاز نموده و این بذل توجه در قالب تدوین استراتژی‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های علمی جهت بسط و تقویت روحیه و رفتار کارآفرینی و مهم‌تر از آن آموزش کارآفرینی در مراکز علمی و دانشگاهی ظاهر گردیده‌است.

    پژوهش حاضر ضمن بررسی آموزش کارآفرینی در نهادهای تربیتی، اهمیت و تاثیر آن بر اقتصاد کشورها، به اهداف آموزش کارآفرینی و چالش‌های این آموزش پرداخته است. این پژوهش مطالعه مروری است که اطلاعات آن از طریق بررسی تعداد زیادی مقاله، کتاب‌های مرتبط و سایت‌های معتبر جمع‌آوری گردیده‌است. در مقاله ابتدا آموزش کارآفرینی و اهمیت آن، سپس اهداف آموزش کارآفرینی در نهادهای تربیتی، آموزش کارآفرینی در ایران، چالش‌های این آموزش و در نهایت پیشنهادهایی برای رشد و برنامه‌ریزی دقیق در زمینه آموزش کارآفرینی مطرح شده است.

    یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که کارآفرینی صرفاً یک ویژگی ارثی نیست بلکه می‌تواند با آموزش‌های مناسب پرورش داده شده و نتایج مفید آن مانند کاهش بیکاری و پیشرفت اقتصاد جامعه از طریق افراد کارآفرین تحقق پیدا کند. لذا برنامه‌ریزی‌های دقیق و مدون و سیاستگذاری‌های کلان جهت همراه شدن با جامعه‌ی جهانی کارآفرین یکی از راهبردی‌ترین اقدامات است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها