• رسم ارتفاع مثلث و متوازی الاضلاع کتاب ریاضی پایه چهارم دبستان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/05
    • تعداد بازدید: 980
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    درس پژوهی: رسم ارتفاع مثلث و متوازی الاضلاع کتاب ریاضی پایه چهارم دبستان

    درحقیقت هر فعالیت آموزشی که در کلاس صورت می گیرد. نحوه ی نگرش معلم را در مورد یادگیری بیان می کند. باورهای معلمان چه درست و چه نادرست بر آن چه که در کلاس درس اتفاق می افتد. تاثیر به سزایی دارد. بنابراین مطالعه ودرک هوشمندانه ای ازچگونگی یادگیری ریاضیات توسط کودکان برای هرمعلم ابتدایی در الویت قراردارد. جستار پیش رو، حاصل این عشق و احساس وظیفه ی توامان است. پژوهش حاضر نمونه ای از درس پژوهی با رویکرد کیفی تحت عنوان آموزش رسم ارتفاع که در پایه ی چهارم دبستان شاهد شهید یوسف عسکری اجرا شده است.

    از آن جایی که دانش آموزان در رسم ارتفاع با مشکلاتی مواجه بودند و همچنین در فهم درست ارتفاع و قاعده اطلاعات کافی را ندارند و تعداد ارتفاع و تعداد قاعده در شکل را نمی دانند و دلیل آن عدم آموزش کارآمد می باشد اعضای گروه بر آن شدند تا کتاب ریاضی و درس چارم را جهت درس پژوهی انتخاب کنند و روی راهکار های اساسی و بنیادی جهت رفع این مشکل به صورت جدی کار کنند. در تدریس این درس از روش های ساخت گرایی که از روش های فعال تدریس می باشد از رویکرد قصه گویی و فعالیت گروهی بین فراگیران استفاده شده است.

    از جمله نتایج به دست آمده: با بهره گیری از روش ساخت گرایی می توان حس کنجکاوی و مهارت کار گروهی را در دانش آموز ارتقا بخشید و او را تا رسیدن به فهم درست از ارتفاع هدایت نمود. به گونه ای که بتواند ارتفاع ها را در اشکال مثلث و متوازی اضلاع تشخیص داده و به درستی رسم کند. در این مسیر به کارگیری از تولید محتوای الکترونیکی یادگیری را تسهیل کرده و همواره برای مرور دانش آموز در دسترس خواهد بود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها