• بررسی ارتباط سکون زدگی و فرسودگی شغلی با تعلق سازمانی مدیران مدارس شهرستان خوی در سال تحصیلی 1399-1398

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/08
    • تعداد بازدید: 104
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی ارتباط سکون زدگی و فرسودگی شغلی با تعلق سازمانی مدیران مدارس شهرستان خوی در سال تحصیلی ۱۳۹9-۱۳۹۸

    هدف از این پژوهش، تعیین ارتباط سکون زدگی و فرسودگی شغلی با تعلق سازمانی مدیران مدارس شهرستان خوی می باشد. روش مورد استفاده در پژوهش حاضر از نظر هدف، جزء تحقیقات کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها از نوع توصیفی و به روش همبستگی است. جامعه آماری را کلیه مدیران مدارس شهرستان خوی به تعداد ۳۳۷ نفر تشکیل می دهند که در سال تحصیلی ۹9-۹۸ مشغول به کار می باشند، میزان حجم نمونه آماری با استفاده از جدول مورگان ۱۸۱ نفر محاسبه شد که انتخاب این افراد از طریق نمونه گیری تصادفی ساده صورت گرفت.

    جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه سکون زدگی باردویک  (۲۰۱۲)، پرسشنامه فرسودگی مسلش  (۱۹۸۱) و پرسشنامه تعلق سازمانی شاوفلی و همکاران  (۲۰۱۰) استفاده شد، روایی پرسشنامه ها توسط استاد راهنما تایید و پایایی از طریق آلفای کرونباخ به ترتیب، 0.891، 0.811 و 0.905 بدست آمد.

    با عنایت به غیرنرمال بودن داده ها از تحلیل معادلات ساختاری تحت نرم افزار pls استفاده گردید. نتایج حاکی از آن است بین سکون زدگی و مولفه های آن (عدم ارتقاء و رشد، فقدان یادگیری شغلی، عدم احساس لذت و شادی) با تعلق سازمانی مدیران مدارس شهرستان خوی ارتباط معکوس و معنی داری دارد، همچنین، بین فرسودگی شغلی مولفه های آن (خستگی عاطفی، شخصیت زدایی، فقدان موفقیت فردی) با تعلق سازمانی مدیران مدارس شهرستان خوی ارتباط معکوس و معنی داری مشاهده شد (p<0.05).

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم