• بررسی جایگاه و نقش خانواده در پیشبرد اهداف آموزشی مدارس

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/08
    • تعداد بازدید: 204
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی جایگاه و نقش خانواده در پیشبرد اهداف آموزشی مدارس

    هدف از انجام این پژوهش بررسی جایگاه و نقش خانواده در پیشبرد اهداف آموزشی مدارس است. مدارس در میان همه ی جوامع اصلی ترین عنصر تعلیم و تربیت کودکان شناخته می شود که برای رسیدن به اهدافی تربیتی و آموزشی که تبیین و تهیه شده است باید عوامل زیادی با هم در ارتباط باشند تا این امر محقق شود یکی از مهم ترین عواملی که به طور مستقیم با این موضوع در ارتباط است والدین و خانواده ها می باشد که هیچ محقق و روانشناسی نمی تواند برای این عامل جایگزینی پیداکند.

    این مقاله با روش علمی_مروری(کتابخانه ای) نوشته شده است و در تهیه ی آن از انواع کتاب ها، مقالات، مجله ها و… معتبر استفاده شده است. یافته های این مقاله حاکی از آن است که هر نظام تعلیم و تربیتی با توجه به سیاست های کلانی که جامعه ی مدنظر دارد همسو با آن اهدافی را پیش بینی می کند و برای اجرای این اهداف و همچنین برنامه هایی که توسط خود مدرسه تععین شده نیاز به فراهم کردن امکانات و مشارکت نهادهایی دارد یکی از مهم ترین نهادهایی که در این زمینه در بسیاری از جهات به طور مستقیم می تواند در پیشبرد اهداف تعیین شده نقش ایفا کند خانواده می باشد.

    به گونه ای که اگر از این موضوع غفلت شود اثرات جبران ناپذیری به جا خواهد گذاشت. نتیجه گیری کلی از این مقاله گرفته شده نشان می دهد که نقش خانواده و مدرسه در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و پیشگیری از مشکلات تربیتی و تحصیلی آن ها بسیار مهم است. به بررسی نقش والدین از طریق شیوه های تعامل آنها با فرزندان در مسایل مربوط به مدرسه و پیشرفت تحصیلی پرداخته ایم. از آنجا که دانش آموزان آینده سازان یک مملکت یا یک کشور هستند می توانند کشور را به سمت توسعه و پیشرفت جلو ببرند و توجه کردن به نیازهای آنها امری بسیار واجب است. معلم می تواند با ایجاد فضای امن آموزشی بسترهای لازم را پایه گذاری کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها