• بررسی تاثیر موسیقی بی کلام بر یادگیری مفاهیم پایه ریاضی کودکان پیش دبستانی منطقه 4 تهران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/09
    • تعداد بازدید: 118
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی تاثیر موسیقی بی کلام بر یادگیری مفاهیم پایه ریاضی کودکان پیش دبستانی منطقه ٤ تهران

    هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر موسیقی بی کلام بر یادگیری مفاهیم پایه ریاضی کودکان پیش دبستانی منطقه 4 تهران بود. روش پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه کودکان پیش دبستانی منطقه 4 تهران هستند که در پیش دبستانی های دارای مجوز رسمی از وزارت آموزش و پرورش مشغول به تحصیل و فعالیت بودند.

    بر اساس استعلام به عمل آمده تعداد این کودکان در حدود 500 نفر می باشند. از این تعداد بر اساس روش نمونه گیری در دسترس و بر اساس محله های منطقه 4 افراد نمونه انتخاب شدند. تعداد نمونه بر اساس روش تحقیق 30 نفر بود. برای جمع آوری اطلاعات از چک لیست مهارت های پایه ریاضی مبتنی بر پژوهش قاسم تبار و همکاران (1389) و کهن صدق (1376) استفاده شد.

    جهت تعیین اعتبار پرسشنامه از متخصصین نظرخواهی شد و پرسشنامه از لحاظ اعتبار(روایی) با کسب نظر خبرگان و اساتید مورد تائید قرار گرفت. پایایی ابزار نیز با استفاده از روش آلفای کرونباخ 0.87 بدست آمد که نشان از پایایی مناسب ابزار دارد.

    داده های  جمع آوری شده با استفاده از تحلیل کوواریانس تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بین  نمرات دو گروه در پس  آزمون با تعدیل اثر پیش آزمون تفاوت معنی داری وجود دارد و در واقع موسیقی بی کلام بر مهارت های طبقه بندی، ردیف کردن، نگهداری ذهنی عدد، نگهداری ذهنی طول و هندسه و تشخیص تفاوت ها و شباهت ها تاثیر معنی داری دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها