• اعتیاد به اینترنت و کار در فضای مجازی در بین دانش آموزان

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/11
    • تعداد بازدید: 173
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    اعتیاد به اینترنت و کار در فضای مجازی در بین دانش آموزان

    اعتیاد به اینترنت یک اختلال جدید در سال 1996 توسط کیمبرلی یانگ روانشناس شرح داده شده است. هدف از این مطالعه، به منظور برآورد درصد اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی در میان دانش آموزان دختر و پسر مدارس سما شهرستان خمین است. پرسشنامه شامل هشت سوال از آزمون تشخیصی جوان برای اعتیاد به اینترنت و سوالات مربوط به عملکرد علمی، کامپیوتر و استفاده از اینترنت می باشد. اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی تا به حال قابلیت اطمینان خوب و دقت تشخیصی، با آلفای کرونباخ ( 0.71 ) و تجزیه و تحلیل اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی در بین دو جنسیت آزمایش شده است.

    نتایج نشان می دهد که 34.7 % کاربران اینترنت و فضای مجازی پسر نسبت به دختر بیشتر هستند و دانش آموزان معتاد به اینترنت عملکرد تحصیلی ضعیفتری را داشتند. رگرسیون چندگانه نشان داد که اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی باعث کم شدن ساعت بازدید از خانواده و روابط عاطفی و اجتماعی ناسالم است و نمرات ضعیف، استرس و بیماری های جسمانی و روانی که به دنبال خود می آورد.

    نتایج حاصل از این مطالعه، اجازه خواهد داد که مقامات بهداشتی و دلسوزان این آینده سازان، دانش آموزان معتاد به اینترنت را شناسایی و یا دانش آموزان در آستانه اعتیاد را شناسایی کنند و درصدد رفع یا تعدیل این مشکل برآیند تا از این محیط کارآمد به شکل مفید و بهینه استغاده شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها