• چگونه توانستم مشکل انگیزه دانش آموز را حل کنم؟

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/11
    • تعداد بازدید: 158
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    چگونه توانستم مشکل انگیزه دانش آموز را حل کنم؟

    ارتباط معلم با دانش آموز و نقش هدایتی او از درجه اهمیت بسیاری در ایجاد انگیزه و خود پنداره مثبت برخوردار است. این که دانش آموز موقعیت خود را درک کند و برای بهبود وضعیت فعلی خودش و نزدیک شدن و رسیدن به نقطه مطلوب روی توان خودش حساب کند و تاثیر گذاری عوامل بیرونی را به حداقل برساند.

    این که از دانش آموز توقع داشته باشیم شرایط بیرونی را به طور کامل مدیریت کند در این سنین قدری مبالغه است اما تا حدودی می تواند مدیریت کند و لازم است معلم با نقش هدایت گری خود شرایط و ظرفیت های تربیتی را ایجاد کند تا به این سمت و سو حرکت کند. از نقش تاثیر گذار خانواده نباید غافل شد و در سیستم فعلی اموزش و پرورش نقش معلم مقطعی است و اساسا این موضوع با معنای تربیت قرابت کمی دارد اما خانواده نقش طولانی تری را دارند و لازم است که نقش تربیتی خود را بداند و به خوبی ایفا کند که مشاوران مدرسه در جلسه اولیا و مربیان لازم است این نکات مطرح نمایند.

    علاوه بر دو موضوع طرح شده از نقش هم سالان نباید غافل شد و نقشی که در شکل گیری انگیزه و خودپنداره دانش آموز تاثیر گذار است که معلم لازم است به این موضوع توجه داشته باشد و آن را مدیریت کند. انگیزه دانش آموز نه تنها در موارد تحصیلی بلکه در تمام جوانب زندگی هر فرد تاثیر گذار است و به نوعی آینده فرد را می سازد و معلم همیشه باید به آن توجه داشته باشد و آنرا مدیریت کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها