• بررسی پرخاشگری و راهکارهای کنترل و درمان آن در کودکان

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/14
    • تعداد بازدید: 249
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی پرخاشگری و راهکارهای کنترل و درمان آن در کودکان

    در دهه اخیر مسئله پرخاشگری توجه بسیاری از متخصصان تعلیم و تربیت، پژوهشگران و رسانه های گروهی را به خود مشغول داشته است. این پژوهش با هدف بررسی علل و عوامل موثر بر پرخاشگری، نظریه های پرخاشگری و روش های و راهکارهای مختلف کاهش پرخاشگری برای گسترش فرهنگ کاتالیزه کردن خشم به شمار می رود، بر کاهش پرخاشگری کودکان در عرصه جامعه انجام گرفت.

    روش این پژوهش کتابخانه ای و بر طبق مطالعات و پژوهش های پیشین انجام گرفته است. برای جمع آوری اطلاعات پژوهش به بانک ها اطلاعاتی مختلفی مراجعه شده است. یافته ها نشان می دهد که برای تاثیرگذاری بیشتر راهکارهای ارائه شده لازم است ابتدا شناخت کافی و درستی از رفتارها و علل مشکل یافت و پس از ریشه یابی آن، راهکارهایی مانند بازی درمانی، مداخله شناختی و دارویی با هماهنگی و مشورت مشاور، روانشناس و روانپزشک به کار گرفته شود تا بتوان تا حد زیادی به درمان پرخاشگری کمک کرد.

    ضمن تکیه بر یافته های مذکور، در این پژوهش نتیجه گرفتیم که با تغییر نگرش فرد، تبیین درست مفهوم پرخاشگری و بیان آثار و عواقب آن در کنار تغییر نوع نگاه فرد به خود، جهان هستی و دیگران در سایه توحید مداری، می توان شخص را به شناخت درست رهنمون کرد و او را از ورطه پرخاشگری نجات داد. در گام بعدی لازم است از طریق راهکارهای ارائه شده به شخص کمک کرد تا این شناخت به عمل درآید و در او نهادینه شود. در پایان پیشنهادهایی نیز برای بهبود هرچه اندک مسئله پرخاشگری ذکر شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها