• تاثیر شیوه ی فرزند پروری بر رشد اجتماعی فرزندان

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/16
    • تعداد بازدید: 206
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    تاثیر شیوه‌ی فرزند پروری بر رشد اجتماعی فرزندان

    هدف از این پژوهش تاثیر شیوه‌ی فرزند پروری بر رشد اجتماعی کودکان است. جامعه آماری این پژوهش را دانش‌آموزان دختر و پسر دوره ابتدایی در شهر کرمانشاه که در سال تحصیلی 99-1400 مشغول به تحصیل بوده‌اند، تشکیل می دهند.

    نمونه مورد بررسی در پژوهش‌ حاضر شامل 50 نفر از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهر کرمانشاه در محدوده سنی 7 الی 12ساله می باشد و روش نمونه‌گیری در این پژوهش نمونه‌گیری به صورت تصادفی است.

    برای تحلیل داده های خام حاصل از پرسش نامه‌های فرزندپروری باومریند (1973) و رشد اجتماعی بیابانگرد و حاتمی (1374) از روش آمار توصیفی چون میانگین، انحراف استاندارد استفاده شد و از آنجا که هدف از این پژوهش کشف رابطه بین متغیرهای شیوه های فرزند پروری والدین و رشد اجتماعی کودکان است و چون داده های پژوهش از نوع مقیاس فاصله‌ای است از ضریب همبستگی پیرسون استفاده می‌گردد.

    میزان ضریب همبستگی مشاهده شده در سطح معناداری 0.01 بین سبک فرزندپروری سهل گیرانه و رشد اجتماعی 0.433 است و ضریب همبستگی پیرسون در سطح معناداری 0.05 بین سبک فرزند پروری مقتدارنه و رشد اجتماعی 0.332 است. با توجه به این که ضریب همبستگی بین متغیرها دارای علامت مثبت است.

    و با توجه به اینکه sig<a است.  بنابراین رابطه مثبت و معنی‌داری بین سبک فرزند پروری سهل گیرانه و مقتدرانه با رشد اجتماعی وجود دارد. ضریب همبستگی پیرسون بین سبک فرزند پروری مستبدانه و رشد اجتماعی 0.105 است. که در سطح معنادرای 0.05 با توجه به اینکه sig >a  است؛ رابطه معنا دار ندارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها