• مروری بر مطالعات تاثیر مشاوره جنسی بر رضایت جنسی و خودکارآمدی جنسی در زنان نابارور

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/22
    • تعداد بازدید: 152
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    مروری بر مطالعات تاثیر مشاوره جنسی بر رضایت جنسی و خودکارآمدی جنسی در زنان نابارور

    توسط سازمان جهانی بهداشت، ناباروری به عنوان عدم حاملگی پس از 12 ماه رابطه منظم و عدم استفاده از روش های جلوگیری بارداری تعریف شده است. تاکنون مطالعات مختلفی بر روی شیوع ناباروری گزارش شده و مقادیر آن در کشورهای مختلف متفاوت است. به طورمثال دیده شده که نرخ ناباروری در جهان در زنان 15 تا 34 ساله از 7 / 3 تا 1 / 9 درصد متغیر است.

    این میزان در زنان 35 تا 39 ساله، 25درصد و در زنان با سن 40 تا 44 سال تا 30 درصد افزایش می یابد. براساس مطالعات انجام شده، نرخ ناباروری در اروپای شرقی، شمال آفریقا و خاورمیانه بالاتر از سایر نقاط جهان است. بر اساس نتایج یک مطالعه به شیوه مرور سیستماتیک شیوع ناباروری در جمعیت ایران2 / 13 درصد برآورد شده است ناباروری مشکل مهمی است که زندگی مشترک زوجین را در ابعاد گوناگون جسمی، روانی، عاطفی، اجتماعی و اقتصادی تحت تأثیر قرار می دهد.

    کیفیت منحصربه فرد این وضعیت پزشکی، شامل تأثیر بر بیمار و شر یک بیمار به عنوان یک زوج است. نتایج مطالعات انجام شده در زوج های نابارور حاکی از آن است که احتمال بروز برخی مشکلات روانی و ارتباطی از قبیل اختلال در صمیمیت زناشویی، اختلال در روابط اجتماعی و نارضایتی جنسی وجود دارد. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ناباروری اغلب با رفتارهای عصبی تکانشی، احساس انزوا، خودکارآمدی پایین و مشکلات جسمی همراه است، هدف مقاله حاضر مروری بر مطالعات تاثیر مشاوره جنسی بر رضایت جنسی و خودکارآمدی جنسی در زنان نابارور می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها