• اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله بر اضطراب، نگرش و پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی دانش آموزان پایه چهارم

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/25
    • تعداد بازدید: 150
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله بر اضطراب، نگرش و پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی دانش آموزان پایه چهارم

    پژوهش حاضر با هدف شناسایی بررسی آموزش حل مسئله بر اضطراب، نگرش و پیشرفت تحصیلی درس ریاضی صورت پذیرفت. روش پژوهش نیمه آزمایشی بوده و از نوع پیش آزمون پس آزمون با گروه آزمایش و کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان  پسر شهر الیگودرز به تعداد 1335 نفر بود.

    تعداد نمونه آماری شامل 30 نفر از دانش آموزان بود که بطور تصادفی در دو گروه (15 نفر گروه آزمایش و 15 نفر گروه کنترل) قرار گرفتند. پس از اتمام جلسات آموزش مهارت حل مسله مجددا از هردو گروه آزمایش و کنترل خواسته شد که پرسشنامه های مربوطه را تکمیل نمایند و در آزمون ریاضی محقق ساخته شرکت کنند.

    جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه های، نگرش به درس ریاضی پهلون صادق (1384) وپرسشنامه استاندارد مقیاس اضطراب ریاضی برای پیشرفت تحصیلی کودکان (masc) چیو هنری، 1990 استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها به روش تحلیل کوواریانس و واریانس یک راهه با استفاده از نرم افزار spss22 انجام شد.

    نتایج تحقیق نشان داد که بعد از مداخله آموزش مهارت حل مسله میانگین نمره اضطراب ریاضی در گروه آزمون به طور معناداری کمتر از گروه کنترل بود. همچنین نمره نگرش ریاضی به طور معناداری بیشتر از گروه کنترل بود.همچنین میانگین نمره پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی در گروه آزمون به طور معناداری بیشتر از گروه کنترل بود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها