• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/25
    • تعداد بازدید: 135
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    بررسی اثربخشی تمرینات درکی حرکتی بر بهبود عملکرد نوشتن

    رشد مهارت های حرکتی اساس یادگیری بعدی را تشکیل می دهد و کودکان مبتلا به اختلال نوشتن به نوعی با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستند. اهمیت رشد توانایی های ادراکی، در بازداری یا پیشرفت عملکرد حرکتی کودک می باشد. یادگیری حرکتی مبدا یادگیری است و فرآیندهای ذهنی عالی تر، پس از رشد مناسب دستگاه حرکتی و دستگاه ادراکی به وجود می آید و این مطلب اهمیت مشکلات درکی _ حرکتی در افراد دارای اختلالات یادگیری را نشان می دهد.

    ناتوانی های یادگیری، یکی از بزرگترین و شاید جنجال برانگیزترین مقوله های آموزش و پرورش استثنایی است. اختلال یادگیری به گروه ناهماهنگی از اختلال ها اطلاق می شود که به شکل مشکلات عمده در فراگیری و به کارگیری توانایی خواندن، نوشتن و ریاضیات آشکار می شود نوشتن یکی از اساسی ترین ابزار یادگیری کودکان است.

    مبتلا به اختلال نوشتن لازم است آنها را شناسایی و در جهت بهبود این مشکل از روش های درمانی مناسبی استفاده کنیم. یادگیری حرکتی مبدا یادگیری است و فرآیندهای ذهنی عالی تر، پس از رشد مناسب دستگاه حرکتی و دستگاه ادراکی به وجود می آید. بخش عمده ای از کودکان مبتلا به اختلال یادگیری نوشتن از نظر تحصیلی عقب تر از هم سن و سال های خود می باشند و معمولا افت تحصیلی در این دانش آموزان مشهود می باشد. از این رو با شناخت درست و دقیق از اختلال یادگیری نوشتن کودکان مبتلا به این اختلال می توان با یک سری اقدام های مناسب و به موقع از بروز مشکالت تحصیلی در این کودکان جلوگیری نمود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها