• رابطه بین شفافیت مالی و قراردادها با گزارشات حسابرسی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/01/22
    • تعداد بازدید: 94
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    رابطه بین شفافیت مالی و قراردادها با گزارشات حسابرسی

    امروزه نقش و جایگاه برجسته شفافیت از شاخص های کلیدی در حکمرانی جدید محسوب گردیده و به همین خاطر است که سازی نقش حسابداری نیز به عنوان وسیله ارتقاء این شاخص اهمیت پیدا کرده است. زیرا شفاف بدیل در توسعه و پیشرفت کشورها و ارتقاء رفاه شهروندان دارد. به بیان دیگر، شفافیت یکی از موثرترین روش های تنظیم اقتصاد است.

    استفاده کنندگان اطلاعات مالی شرکتها که همان ذینفعان هستند نیاز به اطلاعاتی قابل اتکا، شفاف و مفید دارند. افشای اطلاعات شفاف توسط مدیران نشان دهنده پاسخگویی صحیح مدیران به نیازهای افراد پاسخ خواه است. شفافیت اطلاعات مالی میتواند به تخصیص بهینه منابع کمک کند و هر گونه عدم تقارن اطلاعاتی را از میان بر دارد و کیفیت تصمیمات سرمایه گذاری را تحت تاثیر قرار دهد.

    همچنین شفافیت تاثیر مثبتی بر عملکرد شرکت تواند از منافع سهامداران حفاظت کند. شفافیت اطلاعات مالی باعث افزایش میزان اعتماد آفرینی می شود. به سخن دیگر، حسابداران با ارائه اطلاعات برای ذینفعان جهت ارزیابی عملکرد نقش با اهمیتی در اعتماد آفرینی ایفا می کنند. واضح است که وجود شفافیت تا چه حد می تواند به کاهش اختلاس ها و ایجاد روندی مثبت و بدون فساد در جامعه کمک کرده و مردم را در دستیابی به یک زندگی بهتر یاری کند. با توجه به اهمیت موضوع پژوهش حاضر رابطه بین شفافیت مالی و قراردادها با گزارشات حسابرسی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها