• بررسی تاثیر شکل و سازماندهی کلاس با شیوه های متفاوت تدریس بر یادگیری

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/01/23
    • تعداد بازدید: 242
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    بررسی تاثیر شکل و سازماندهی کلاس با شیوه های متفاوت تدریس بر یادگیری

    شناخت عوامل مؤثر بر یادگیری، جهت ارتقاء سطح عملکرد و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، یک، هدف اساسی در اغلب پژوهش های تربیتی بوده که به دنبال آن، الگوهای مختلفی از یادگیری مدرسه ارائه شده است. نقش ادراک دانش آموزان و معلمان از محیط یادگیری کلاسی بررسی شده است.

    در سال های اخیر تغییر در رویکردهای آموزشی و تاکید بر سیستم دانش آموز محور در مدارس مستلزم فعالیت بیشتر دانش آموزان در محیط کلاس و در تعامل با هم است. لذا نیاز به تغییر چیدمان کلاس همراه با نوع روش تدریس به عنوان افزایش سرعت یادگیری و اشتیاق به کلاس درس احساس می شود. شیوه ی چیدمان مبلمان کلاس می تواند فعالیت و در پی آن یادگیری را تقویت یا تضعیف نماید. از این رو بررسی تاثیر این موضوع امری ضروری تلقی می گردد.

    هدف این مقاله بررسی تاثیر شکل و سازماندهی کلاس با شیوه های متفاوت تدریس بر یادگیری است. روش پژوهش به صورت توصیفی و مطالعات کتابخانه ایی بوده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که چیدمان مبتنی بر روش تدریس می تواند خود به عنوان معلمی دیگر برای دانش آموزان باشد، زیرا می تواند به آن ها انگیزه بدهد، یادگیری را بهبود دهد و مشکلات رفتاری کاهش پیدا کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها