• تاثیر رایحه درمانی در کاهش عوارض درمان های سرطان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/01/24
    • تعداد بازدید: 112
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    تاثیر رایحه درمانی در کاهش عوارض درمان های سرطان

    تنوع آب و هوایی و پوشش گیاهی در ایران باعث شده که در درمان بیماری ها از گذشته های دور از گیاهان معطر استفاده شود. از مهمترین ویژگی اسانس ها تحریک حس بویایی بوده که می توان گفت ترکیبات معطر حاصله از گیاهان، گیرنده های عصبی حس بویایی را تحریک می کنند.

    دستگاه بویایی به مرکز کنترل هیجان، حافظه و احساسات جنسی (سیستم لیمبیک) متصل بوده و در کنترل ضربان قلب، فشار خون، استرس، تنفس، تعادل هورمون ها، احساسات و خلق و خو دخالت دارد. در نهایت این پیغام های دریافت شده توسط مغز، بر جسم و روح انسان تاثیر گذاشته و باعث کاهش استرس، اضطراب و مشکلات روحی و روانی، رفع دردهای عضلانی و روماتیسمی، بر طرف کردن اختلالات گوارشی و بسیاری از بیماری های جسمی و روحی می گردد.

    پیام های دریافت شده توسط این گیرنده ها (همان بوی خوش) به قسمت لیمبیک در مغز می رسد. این قسمت از مغز با سایر سیستم های مغز که مربوط به حافظه، تنفس، گردش خون و غدد درون ریز (غدد ترشح کننده هورمون) هستند در ارتباط می باشد. درنتیجه این پیغام ها به مناطق اصلی رسیده و در آن ها کدبندی شده و در حافظه مربوط به بو در مغز ذخیره می شود. یکی از بیماری های سخت که امروزه بسیاری بیماران با آن درگیر هستند، بیماری سرطان است.

    برای درمان بیماری سرطان، از داروهای شیمیایی، پرتو درمانی و شیمی درمانی به وفوراستفاده می شود. متاسفانه عوارض ناشی از استفاده از این تکنیک ها، بسیار زیاد و مزمن و ماندگار است. استفاده از آروماتراپی (رایحه درمان) در کاهش این عوارض بسیار ثمر بخش بوده است. در این پژوهش، مروری بر تحقیقات انجام شده بر تاثیر رایحه درمانی بر کاهش عوارض تکنیک های درمان سرطان دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها