• فواید و عوارض بکارگیری طب سنتی در زنان باردار در شرایط بیماری کرونا

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/01/25
    • تعداد بازدید: 142
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    فواید و عوارض بکارگیری طب سنتی در زنان باردار در شرایط بیماری کرونا

    توجه به بهداشت مادران باردار در خلال بارداری، یکی از اساسی ترین و مطمئن ترین راه های حفظ سلامت مادر و جنین است. ویروس کرونا به دلیل سرعت بالای انتشار، زنان باردار را بیشتر از دیگر افراد جامعه مورد ابتلا قرار می دهد. از علائم شایع این ویروس، سرفه، گلودرد، تب و لرز و گاهی علائم گوارشی و از دست دادن حس بویایی و چشایی، اسهال و علائم تنفسی حاد است و علاوه بر این ها کرونا ویروس ها باعث عفونت زونا نیز می شوند.

    شیوع این بیماری باعث انجام تحقیقات در کشورهای مختلف شد. در این راستا گیاهان دارویی در قالب طب سنتی نیز مورد توجه محققان قرار گرفت. مراقبت های منظم و مستمر دوران بارداری از یک سو و استفاده از دستورالعمل های کاربردی و ساده توسط مادران باردار از سوی دیگر، مشکلات این دوران حساس را کاهش می دهد. در این راستا توجه به برخی دیدگاه ها همچون طب سنتی، دریچه ای نو بر تحقیقات جدید گشوده و در پیشبرد سلامت مادر و کودک تأثیر بسزایی خواهد داشت.

    هدف اصلی این تحقیق بررسی بکارگیری طب سنتی در زنان باردار و فواید و عوارض آن در شرایط بیماری کرونا می باشد. در این تحقیق بصورت تحلیلی کتابخانه است، که از مقالات پایگاه ای اطلاعاتی همچون آی اس آی، اسکوپوس، پابمد، ساینس دایرکت، گوگل اسکالر، مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، مگیران، سیویلیکا، نورمگز و اس.آی.دی اطلاعات لازم بدست می آید. نتایج حاکی از آن است که، در حالی که فواید بالقوه زیادی برای درمان با داروهای گیاهی وجود دارد، احتمال خطراتی همچون تداخل داروی گیاهی با وضعیت فیزیولوژیک بیمار، تداخل با داروهای مصرفی و بی هوشی؛ عوارض جانبی احتمالی در جنین و مادر وجود دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها