• دستگاه مبدل کتاب های کاغذی به خط بریل

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/01/28
    • تعداد بازدید: 193
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    دستگاه مبدل کتاب های کاغذی به خط بریل

    از آنجایی که نابینایان قادر به دیدن نیستند خواندن هم برای آنها معنایی ندارد اما کسب علم را دوست دارند و به همین دلیل است که از خط بریل استفاده می کنند و با حس لامسه می توانند کتابی را مطالعه کنند. کتاب هایی که به خط بریل باشند بسیار کم پیدا می  شوند؛ از این رو نابینایان با ادامه تحصیل مشکل دارند و تنها تا سطحی می توانند پیش بروند که کتاب های مخصوص وجود داشته باشد.

    با این که کتاب های صوتی و موارد دیگری هم برای این افراد آماده شده است اما بازهم مشکلات درس خواندن همیشه وجود داشته است. هدف این پروژه کمک به افراد نابینا است که بتوانند در هر لحظه کتاب دلخواه خود را مطالعه کنند. ایده ی این پروژه از یک طراح کره ای به نام "یونگ جیونگ" گرفته شده است. او یک انگشتر که به "رینگ چشم" شناخته می شود، طراحی کرده است.

    این انگشتر توانایی آن را دارد تا حروف را به خط بریل تبدیل کند و از طریق رابطه ای حسی آن را به انگشتان فرد نابینا می رساند. این باعث می شود تا یک نابینا دیگر تنها به کتاب های بریل اکتفا نکرده و همه ی کتاب ها را بخواند. تاکنون نمونه ی این دستگاه در ایران ساخته نشده است. همچنین یکی از مزایای این پروژه نسبت به انگشتر رینگ چشم این است که تعداد کلمات بیشتری در هرلحظه توسط آن نمایش می یابد که باعث آسانتر و سریعتر خواندن کتاب می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها