• نقش تعاملات فرهنگی ملت ها در توسعه حقوق بین المللی

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/01/31
    • تعداد بازدید: 173
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    نقش تعاملات فرهنگی ملت ها در توسعه حقوق بین المللی

    حقوق بین الملل زاییده تاریخ است و مطالعه تحولات آن جز در پرتو مطالعه تاریخ تحول جامعه بین المللی مقدور نمی باشد. تعاملات فرهنگی و ارتباطات از مهمترین ویژگی های عصر جهانی شدن است. این تعامل توانسته مکاتب فرهنگی جدید را به وجود آورده که رابطه عمیق با تحولات حقوق بین الملل معاصر دارد.

    نظم حاکم بر نظم حقوقی بین المللی درصدد است تا بنیادهای تلقی اش را دوباره سازماندهی و ایجاد کند، و از منافع سیاسی و فرهنگی شناسه ها و هویت های واگرایانه تحت پوشش خصلت های جهانی دفاع کند. ما در این پژوهش با طرح سوالاتی از قیبل اینکه: آیا تعاملات فرهنگی ملت ها نقشی در توسعه و تحول حقوق بین الملل معاصر دارند؟ تعاملات فرهنگی به چه نحوی در توسعه حقوق بین الملل نقش آفرینی می کنند؟ سعی در نیل به هدف پژوهش که همانا بررسی روند توسعه حقوق بین الملل در پرتو فرهنگ و تعاملات فرهنگی می باشد؛ داشته ایم.

    نتایج پژوهش که با مطالعه اسنادی به صورت تحلیلی-توصیفی به دست آمده است گویای این مطلب می باشد که با کمرنگ شدن مفهوم دولت-ملت در دنیای امروزی، و پررنگ شدن نقش آحاد نوع بشر در روند پیشرفت جامعه جهانی؛ نقش فرهنگ و تعاملات فرهنگی در توسعه حقوق بین الملل غیر قابل انکار و رو به رشد می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها