• چالش ها و فواید آموزش زبان دوم از طریق کامپیوتر

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/02/01
    • تعداد بازدید: 164
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    چالش ها و فواید آموزش زبان دوم از طریق کامپیوتر

    امروزه امر آموزش، به دو بخش انسانی و ماشینی تقسیم شده است. معلم انسانی و معلم ماشینی گاهی در تقابل قرار می گیرند و گاهی در آرامش نسبی در کنار هم به آموزش می پردازند. با توجه به تئوری های آموزشی که برای انتقال مطلب از زبان هدف به زبان آموز مطرح شده استفاده از کامپیوتر در کنار فواید، مضراتی هم دارد.

    باوجود برنامه های نرم افزاری رنگارنگ و عدم توبیخ از سوی ماشین، زبان آموزان گاهی معلم ماشینی را ترجیح می دهند زیرا استفاده از مطالب آن نه محدودیت زمانی دارد و نه مکانی. از طرف دیگر معلم ها باید با کسانی که هم قرار است شغل آنها را اشغال کنند و هم به نوع آموزش دهی آنها اطمینانی ندارند کنار بیایند.

    توقعاتی که سیستم جدید آموزشی در دانش آموزان به وجود می آورد و آنها را به داشتن شغل بهتر در آینده تشویق می کند از دیگر دلیل روی خوش نشان دادن به این برنامه هاست. به این ترتیب رقابتی بین انسان و ماشین در یک حوزه دیگر-آموزش- شکل گرفته که اگر در مسیر درست هدایت نشود خطرآفرین خواهد بود. نحوه کنار آمدن با این امر در مقاله توضیح داده شده است و نوعی تعامل سازنده و سازشکارانه برای استفاده از فواید و دورکردن مضرات ارائه شده است. در تهیه این مقاله از روش توصیفی-ارزشیابی استفاده شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها