• بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر ارتباطات درون سازمانی در زمان بحران / مطالعه موردی: جمعیت هلال احمر شهر کرمان

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/02/06
    • تعداد بازدید: 130
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر ارتباطات درون سازمانی در زمان بحران / مطالعه موردی: جمعیت هلال احمر شهر کرمان

    هدف کلی این پژوهش، بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر ارتباطات درون سازمانی در زمان بحران مطالعه موردی جمعیت هلال احمر شهر کرمان است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش تحقیق از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان جمعیت هلال احمر شهر کرمان است که جمعاً 154 نفر هستند. نمونه آماری تحقیق براساس فرمول کوکران 110 نفر به دست آمد. در این پژوهش از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شد.

    همچنین در این تحقیق از پرسشنامه استاندارد استفاده شد. روایی پرسشنامه با روایی همگرا و ترکیبی سنجیده شد که روایی همگرا بالاتر از 0.4 و ترکیبی بالاتر از 0.7 به دست آمد. پایایی پرسشنامه با ضریب آلفای کرونباخ 0.7 به دست آمد. جهت تجزیه وتحلیل داده ها از نرما فزارهای آماری spss26 و smart pls2 استفاده شده است.

    باتوجه به نتایج حاصل از تحلیل واریانس مدل رگرسیون و ضرایب مدل رگرسیون مشخص شد که از بین متغیرهای فرهنگ سازمانی در نظر گرفته شده، متغیر مدیریت تغیر برارتباطات درون سازمانی در زمان بحران تأثیر معکوس ومعناداری دارد ومتغیر دستیابی به اهداف برارتباطات درون سازمانی در زمان بحران تأثیر مثبت و معناداری ندارد، اما دیگر یافته های پژوهش نشان دهنده ی آن است که متغیر های هماهنگی کار گروهی، مشتری مداری و فرهنگ قوی برارتباطات درون سازمانی در زمان بحران تأثیر مثبت و معناداری دارند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها