• نقش قرارداد های روان شناختی در روش های نوین تامین مالی شرکت های مبتنی بر بلاک چین

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/02/07
    • تعداد بازدید: 132
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    نقش قرارداد های روان شناختی در روش های نوین تامین مالی شرکت های مبتنی بر بلاک چین

    در سال های گذشته شرکت های مبتنی بر بلاک چین رشد چشم گیری در زمینه تامین مالی داشتند. بسیاری از این پروژه ها برای گسترش کسب و کار و رسیدن به اهداف تعیین شده سازمان خود از انواع روش های تأمین مالی استفاده می کنند. در تمامی این روش های تأمین مالی حضور فعال افراد دارنده توکن در کمپین های رسانه ای به منظور تأمین مالی موفق لازم است. زمانی که افراد به عنوان عضوی از شبکه، مسئولیتی را انجام می دهند متناسب با فعالیت از شبکه یا از استفاده کنندگان شبکه پاداش دریافت خواهند کرد.

    این در حالی است که اولا هیچ الزامی برای فعالیت برون شبکه ای افراد دارنده توکن وجود ندارند ثانیا فعالیت برون شبکه ای افراد برای دارندگان آن ها هیچ گونه پرداخت یا پاداشی نخواهد داشت. با این حال در تمامی تأمین مالی های موفق شبکه های بلاک چین حضور جامعه این شبکه ها به عنوان یک شاخصه مهم عنوان شده از آن جایی که به نظر می رسد حضور افراد در فعالیت های برون شبکه تنها فراتر از منافع مالی است و زمینه هایی چون باور افراد به شرکت و حمایت از عملکرد مشارکت را دربر می گیرد.

    به همین منظور پژوهش صورت گرفته به منظور بررسی عرضه های اولیه های صورت گرفته در بازه 5 ژانویه تا 28 دسامبر 2021 از چهار وجه یک تامین مالی که شامل شرکت های تامین مالی شده، پلتفرم های تامین مالی، سرمایه گذاران و انواع روش های تامین مالی است تا بررسی شود که تعهدات پنهان در قرار داد های روان شناختی در هر یک از چهار وجه و اعتماد در شکل گیری جهت گیری رابطه ای میان این چهار وجه تامین مالی یک شرکت، تا چه میزان موثر بوده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها